رعایت پروتکل ها توسط مردم به منظور جلوگیری از موج پنجم کرونا است

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با یادآوری اینکه موج پنجم کرونا در راه است، گفت: در این شرایط دشوار باید مردم را همراه خود داشته باشیم و اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند بدون شک از موج پنج کرونا را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان، اظهار کرد: موج پنجم در راه است و اگر پروتکل ها را رعایت کنیم می توانیم از آن جلوگیری کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مراسمات و تجمعات در استان بسیار کم بوده استفاده از ظرفیت ارزشمند ائمه جمعه و همچنین سازمان های مردم نهاد را در تشویق مردم به رعایت پروتکل ها بسیار موثر دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، ضرورت نظارت بر اماکن دولتی و خصوصی را یادآور شد و ادامه داد: در صورت عدم رعایت پروتکل ها و بی توجهی به استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات، به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

زارعی اطلاع رسانی را امری بسیار ضروری عنوان کرد و ادامه داد: حضور نمایندگان اصناف در برنامه های تلویزیونی به منظور تشویق بازاریان برای رعایت پروتکل ها، می تواند در افزایش رعایت ها و جلوگیری از تعطیلی اصناف موثر باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان، بیان کرد: افزایش تجربه و توان علمی آنان در مقابله با این ویروس، موجب کاهش مرگ و میرها شده اما لازم است مردم توجه داشته باشند که کادر درمان خسته هستند و باید با رعایت پروتکل ها از افزایش بستری ها جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از تصمیم هیات مذهبی برای ایجاد ایستگاه های صلواتی و توزیع اقلام بهداشتی و همچنین توزیع نزورات به صورت خام و خشک میان مستمندان در ایام محرم و صفر استقبال کرد و گفت: برگزاری مراسمات این ایام به صورت محدود و در فضای باز تصمیم بسیار خوبی است.

زارعی شرایط سخت کم آبی در کشور و استان و لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق را متذکر شد و از دستگاه های اداری استان که مجهز به ژنراتور هستند خواست از آن استفاده کنند تا با قطعی برق بیمارستان ها و واحدهای تولیدی مواجه نشویم.

کد خبر 12994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha