امکان ثبت گزارش مردمی در سامانه سجام قوه قضائیه فراهم شد

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از امکان ثبت مشاهدات مردمی اقدامات مجرمانه اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه سجام قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مجید عباسی در جمع خبرنگاران گفت: اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم وظیفه قوه قضائیه است، در این خصوص قوه قضائیه با هدف احیاء و گسترش الکترونیکی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام به راه اندازی سامانه سجام نموده است تا هر ایرانی به عنوان دیدبان پیشگیری بتواند با عضویت در این سامانه الکترونیکی به صورت مستقیم اقدامات مجرمانه اشخاص حقیقی و حقوقی را گزارش نماید.

عباسی ادامه داد: سجام سامانه اطلاع رسان و غالباً پیشگیرانه با قابلیت ارجاع گزارشهای مردمی به مراجع ذیربط با رویکرد پیشگیری و مقابله شفاف با جرایم و آسیب های اجتماعی برای نسل حاضر و آینده به منظور اصلاح وضع موجود و ایجاد آینده ای سالم است.

او تاکید کرد: گزارش ها در این سامانه کاملاً محرمانه است و هیچ کس هویت شخص گزارش دهنده را متوجه نخواهد شد، به گونه ای که فرد دیدبان می تواند در بدو ورود به درگاه اصلی سامانه به صورت ناشناس ثبت گزارش نماید تا موضوع از مراجع و نهادهای مسئول مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری از مردم استان دعوت کرد با عضویت در سامانه سجام به نشانی اینترنتیsajam.scpd.ir در راستای کمک به رفع فساد از جامعه و صیانت از حقوق بیت المال کمک کنند.

عباسی اظهار داشت: مردم می توانند با اعلام مشاهدات و اطلاعات خود در زمینه جرایم فضای مجازی، فساد اداری، فساد اقتصادی، تغییر کاربری اراضی، محیط زیست و منابع طبیعی و صیانت از منابع آب و تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی و تضییع حقوق عامه، قوه قضائیه را در برداشتن گام بلند مردمی و جهادی در برخورد قاطع با این جرایم یاری کنند.

کد خبر 12992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha