ما حق داریم و پیروزی از آن ما است

سرویس ترکیه - عمر فاروق گرگرلی اوغلو در مراسم آزادی از زندان بر ادامه مقاومت در برابر فشارهای حکومت تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده برکنار شده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شب گذشته پس از آزادی از زندان در ساختمان مرکزی حزب مورد استقبال نمایندگان و اعضای حزب قرار گرفت.

بنابر گزارش بین النهرین ساختمان مرکزی HDP در هنگام مراسم استقبال از گرگرلی اوغلو و سخنرانی مطبوعاتی اش توسط پلیس محاصره شد.

گرگرلی اوغلو با گفتن جمله «خوب... کجا بودیم؟...» سخنانش را آغاز کرد و گفت: «زندگی ما مقاومت است. مقاومت خود زندگی است. ما این را تا آخر تکرار کردیم. گفتیم که زنده باد آزادی ملت ها. این ها معنای مهمی داشتند. اینگونه بود که من از مجلس اخراج شدم و اینگونه هم بازگشتم. وقتی از مجلس خارج می شدم گفتم که ما صاحب حق هستیم. ما قدرتمندیم و در آخر ما پیروز این ماجرا هستیم. اما آنها ما را بسیار ضعیف دیدند. آنها فکر کردند که می توانند ما را له کنند اما من همیشه به دو چیز باور داشتم. اول این که در پیشگاه قانون صاحب حق بودیم. دوم این که افکار عمومی جامعه حق را به ما می داد. ما با مقاومت مستمر پیروز شدیم. من در زمانی که با خشونت از خانه ام برده می شدم گفتم که "این ماجرا در اینجا تمام نمی شود".ما گامی به عقب بر نخواهیم داشت و تا آخر مقاومت خواهیم کرد زیرا ما حق داریم. من پیش از همه چیز این پیروزی را به ملتمان هدیه می کنم. درست است که من مقاومت کردم اما ملت مان هم به همراه من مقاومت کرد.»

گرگرلی اوغلو با بیان این که میلیون ها انسان از مشکلات رنج بسیار برده اند گفت: «اعضای حزب ما و میلیون ها نفر از مردم در رنج و مشقت هستند. من به عنوان انسانی که صلح خواستم 5 سال پیش از حرفه ام اخراج شدم. تصمیمات غیر قابل باوری گرفته شد. از سوی نهاد قضائی هم تصمیم درستی بیرون نیامد، تصمیمات اجرا شد. ما در ترکیه به چه کسی باید اعتماد کنیم؟ 5 سال است که همراه با من انسان های زیادی مظلوم واقع می شوند. سر انجام تنها جایی که می توانستم به آن پناه ببرم دادگاه قانون اساسی بود. من در اینجا از دادگاه قانون اساسی تشکر می کنم، که در مدت کوتاهی تصمیمش را ابلاغ کرد.»

او با اشاره به این که در مدت زمانی که در زندان بوده است از سراسر جهان پیام هایی پر از عشق و دوستی دریافت کرده است گفت: «درست است که غم های بزرگی را تجربه کردیم. دنیز پویراز را از دست دادیم. اما گفتیم که ما پیروز خواهیم شد. من این سه ماه را با روحیه بالایی در زندان سپری کردم. از نظر جسمی و معنوی تجدید قوا کردم. آنها به چیزی که می خواستند نرسیدند. من هیچ گاه فکر نکردم که از نمایندگی مجلس کنار گذاشته شده ام و همانگونه که گفتم این پیروزی پیروزی مردم است. امیدواریم که سایر دوستانمان هم از زندان آزاد شوند. این پیامی است به معنای این که پرونده های قضائی بر علیه حزب ما بی نتیجه خواهند بود.»

گرگرلی اوغلو سخنان خود را با گفتن جمله «Berxwedan jiyane» (مقاومت زندگی است) به پایان برد.

کد خبر 12976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha