تور مجازی بازدید از «قره‌كلیسا» چالدران راه‌اندازی شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از امکان بازدید مجازی از قره‌کلیسا چالدران به ٥ زبان خبر داد.

جلیل جباری، با اعلام این مطلب به کردپرس اظهار کرد: این تور مجازی به پنج زبان ترکی، کردی، فارسی، ارمنی و انگلیسی تهیه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها زبان مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این تور بخش‌های مختلف کلیسا اعم از پشت‌بام، حیاط، سالن و محراب کلیسا، محوطه ورودی، جاده منتهی به کلیسا، نمایشگاه و مطبخ قدیمی دیر به نمایش درآمده است.

او عنوان کرد: با توجه به اینکه امکان بازدید حضوری برای همه افراد فراهم نیست راه‌اندازی تور مجازی می‌تواند زمینه لازم برای بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان را فراهم کند.

جباری تصریح کرد: در آینده راه‌اندازی تور مجازی از تعدادی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: علاقه‌مندان به بازدید از این تور می‌توانند به لینک http://myvirtualland.org//other/garekelisa/persian مراجعه کنند.

به گزارش کردپرس، قره‌کلیسا یکی از دو آثار ثبت جهانی شده آذربایجان غربی است که سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای زیارت و بازدید از این مجموعه به چالدران سفر می‌کنند.

کلیسای تادئوس مقدس یا قره کلیسا، نام کلیسایی تاریخی در استان آذربایجان غربی است که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان چالدران در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌است. کلیسای تادئوس مقدس در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۰۸، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

گفته می شود؛ (تادئوس مقدس) یکی از حواریون مسیح است که برای تبلیغ دین مسیحیت به منطقهٔ جنوب فلات ارمنستان آمدند. در ۶۶ میلادی، تادئوس مقدس به همراه سان‌دُخت، دختر پادشاه و تنی چند، که به دین مسیحیت ایمان آورده بودند، به دستور پادشاه وقت ارمنستان دستگیر شدند و پس از شکنجه به قتل رسیدند و تادئوس مقدس در مکان فعلی دیر مدفون شد.

کد خبر 12912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha