نشاط و توسعه جامعه در گرو مشاركت آگاهانه و پويايي نهادهای مردمی است

سرویس کردستان - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: نشاط و توسعه يافتگي يك جامعه در گرو مشاركت آگاهانه مردم و پويايي و فعاليت نهادهای مردمی است.

به گزارش کُرد پرس، بهادر اسدی در نشستی که با حضور نمایندگان نهادهای مردمی به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد بستر ساز رشد و آگاهي جمعي در جامعه هستند و نهادهای اجتماعی به مثابه حلقه ارتباطي ميان حاکمیت با بدنه جامعه ايفاي نقش مي كنند.

وی افزود: بدون تردید كيفيت و تعالي هر جامعه اي به ميزان تعاملات اجتماعي و مشاركت مدني افراد جامعه در قالب تشكل هاي اجتماعي جهت نايل شدن به اهداف عاليه و توافق شده جامعه، بستگی دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با تاکید بر لزوم تقویت نهادهای مردمی، ادامه داد: نهادهای مردمی با مراجعه به سامانه جامع مشارکت های مردمی به آدرس تارنمایMosharekat.eadl.ir می توانند نسبت به ثبت نام و همکاری با قوه قضائیه اقدام کنند.

اسدی با بیان اینکه بانک اطلاعات نهادهای مردمی از استانداری کردستان، سازمان بهزیستی و سازمان ورزش و جوانان دریافت شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرده است تنها نهادهای مردمی می‌توانند با قوه قضائیه مشارکت داشته باشند که دارای کد ثنا باشند، این امر روی ثبت نام آنان تاثیر گذاشته است و در حال پیگیری موضوع جهت رفع آن و تسریع در روند ثبت نام نهادهای مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه امکاناتی جهت رفاه حال و تسریع در روند ثبت نام مسئولان نهادهای مردمی در این معاونت فراهم شده است، بیان کرد: نهادهایی مردمی که دارای شناسه ملی هستند می توانند با در درست داشتن مجوز فعالیت خود به اداره مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی این معاونت یا دفاتر خدمات قضایی مراجعه و نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا و همچنین سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی قوه قضائیه اقدام کنند.

کد خبر 12445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha