تأکید مسعود بارزانی و سفیر انگلیس بر اهمیت اصلاحات در وزارت پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان با سفیر انگلیس در عراق با بررسی تشکیل مراکز هماهنگی نظامی بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای دولت مرکزی عراق، اقدامات در زمینه اصلاحات در وزارت پیشمرگ را مهم ارزیابی کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر مسعود بارزانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وی در منطقه صلاح الدین اربیل، با استیون هیک سفیر انگلیس در بغداد دیدار کرد. در این دیدار که با حضور جیمس سورنتن، سرکنسول انگلیس در اربیل برگزار شد، طرفین درباره روند سیاسی عراق، انتخابات پارلمانی و آینده سیاسی این کشور، معادلات سیاسی اقلیم کردستان و روابط بین اربیل و بغداد گفتگو و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، چالش های امنیتی و سیاسی فراروی اقلیم کردستان و عراق مورد گفتگو قرار گرفت.

در بخش دیگری از این نشست، موضوع تأثیر سیاست های بین المللی و منطقه ای بر آینده عراق و راههای تضمین ثبات این کشور بررسی شد.

براساس بیانیه دفتر بارزانی، طرفین در این دیدار همچنین اقدامات برای تشکیل مراکز هماهنگی نظامی بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و اقدامات در زمینه اصلاحات در وزارت پیشمرگ و یکپارچه کردن نیروهای پیشمرگ در چارچوب وزارت پیشمرگ را مهم ارزیابی کردند.

بارزانی و سفیر انگلیس در این دیدار همچنین درباره روابط بین اقلیم کردستان و راههای تقویت آن، گفتگو کردند.

در این دیدار که به مناسبت پایان مأموریت استیون هیکی سفیر انگلیس در عراق و جیمیز سورنتن سرکنسول این کشور در اربیل برگزار شد، مسعود بارزانی برای این دو دیپلمات انگلیسی در زمینه مسئولیت های آتی شان آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 12195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha