رای گیری در یک هزار و 419 شعبه کردستان آغاز شد

سرویس کردستان - همزمان با سراسر کشور سیزدهمین مرحله انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با رای گیری در شعب اخذ رای کردستان آغاز شد و در این روند یک هزار و 419 صندوق کار جمع‌آوری آرای مردم مناطق شهری و روستایی این استان را انجام می‌دهند.

به گزارش کرد پرس, یک هزار و 419 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده که 584 شعبه آن شهری و 835 مورد از این تعداد نیز شعبه است.

بر اساس آخرین اطلاعات حدود 30 هزار نفر کار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.

بر اساس اعلام ستاد انتخاب کردستان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر یک هزار و 47 داوطلب ثبت‌نام کردند و برای شوراهای روستایی هم 7 هزار و 230 داوطلب در یک هزار و 314 روستا ثبت نام کرده اند.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

28 خرداد ماه 1400 مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نمایندگان خود برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را انتخاب خواهند کرد.

کد خبر 11814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha