تأکید کاظمی بر اهتمام بغداد به پرونده زنان و کودکان ایزدی ربوده شده توسط داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد دولتش به پرونده زنان و کودکان ایزدی ربوده شده توسط داعش اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پولتیک پرس، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصطفی کاظمی در دیدار با شماری از زنان ایزدی آزاد شده از دست تشکیلات تروریستی داعش، با دقت در جریان مشکلات و رنج های آنان قرار گرفت و به وزیر امور آوارگان و دبیر هیأت دولت عراق دستور پیگیری هرچه سریعتر خواسته های همه آوارگان به ویژه زنان ایزدی آزاد شده از دست داعش را صادر کرد.

کاظمی در این دیدار اعلام کرد: دولت به پرونده زنان و کودکان ایزدی ربوده شده توسط داعش اهتمام ویژه ای دارد و وضعیت عراق فقط در صورت آزادی همه ربوده شدگان، تقویت صلح داخلی، بازسازی مناطق محل سکونت ایزدی ها و جبران خسارات وارده به آنها در نتیجه اقدامات تروریستی، به ثبات خواهد رسید.

براساس این بیانیه، زنان ایزدی آزاد شده از دست داعش نیز، از تلاش های دولت در زمینه تصویب قانون زنان ایزدی نجات یافته از چنگال داعش به عنوان یکی از قوانین مهم و مورد حمایت بین المللی تقدیر کردند. براساس قانون مذکور علاوه بر دادن خسارت به زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش، تلاش می شود آنها پس از بازسازی مداوای جسمی و روانی بار دیگر به جامعه بازگردند.

کد خبر 11659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha