جامعه دانشگاهی نقش چشم‎گیر و پررنگی در انتخابات 1400 دارد

سرویس کردستان - رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان گفت: نقش جامعه دانشگاهی برای حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات 1400 بسیار مهم و حائز اهمیت است و این قشر می توانند نقش چشم‎گیر و پررنگی در انتخابات ایفا کنند.

مهدی حاتمی در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: انشگاهیان پیشرو در مباحث علمی و سیاسی هستند، نیروی متخصص، اساتید و دانشجویان نیرویی هستند که برای آینده خود برنامه دارند، پس بهتر میتوانند در تعیین سرنوشت و آینده کشور نقش داشته باشند.

وی افزود: البته انتظار از گروه‌های مرجع به ویژه دانشگاهیان این بود که همانگونه که در زمان‌های خاص از جمله کرونا پویش مقابله با این بیماری را راه انداختند، از مدت‌ها قبل پویشی به نام «آری به انتخابات» را در برابر «نه به رای» در مقابل دشمنان به راه می انداختند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان با بیان اینکه مشارکت استان در دروه های مختلف متغیر بوده است، ادامه داد: در دوران اصلاح طلبی، مشارکت در استان بیشتر بوده چرا که مردم استان عقیده داشتند که اصلاح‌طلبان به تغییر بیشتری قائل هستند اما در عمل مشخص شد که آنها هم اهمیت چندانی به این مساله نمی دهند که نمونه بارز آن عمل نکردن دولت فعلی به بیانیه اقوام است.

حاتمی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب راه را مشخص کرده و توقع از دولت آینده را بالا برده است، یادآور شد: حکومت اسلامی در سال ۱۳۵۷ تأسیس شده است و حالا نوبت تاسیس یک دولت اسلامی است، دولتی که به مطالبات اقتصادی و سیاسی جواب بدهد.

وی درباره دلسردی مردم و مباحثی که مطرح می‌شود از جمله مهندسی انتخابات، شورای نگهبان و تایید صلاحیت ها، بیان کرد: راهکار خروج از وضع کنونی رای ندادن نیست بلکه رای دادن ابزاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان به ۲ جنس دلسرد کردن مردم از انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمنان خارجی و غرب با توسل به نه به انتخابات و جبهه داخلی با کارشکنی درصدد کاهش مشارکت هستند.

حاتمی با بیان اینکه کسی را مسئول وضع موجود دانستن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید دنبال راه جدی و طرز تفکر جدیدی برای دولت آینده باشیم، اظهار کرد: تنها انتظار و توقع از دولت آینده شایسته سالاری است چرا که به کارگیری بر ستادی ها و در ستادی ها آسیب جدی در استان است که شایسته سالاری را به حاشیه برده است.

وی به نقش مردم نیز در انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه اگر آحاد مردم در این انتخابات مشارکت کنند، صدای رساتری به گوش مسئولانی که قرار است مسئولیت بپذیرند می‌رسد، افزود: این مردم هستند که در نهایت با اجرای سیاست‌ها و قوانین وضع شده در اجرا و یا عدم اجرای قانون دخیل هستند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان چرخش های قدرت در انتخابات های مختلف را نشان دهنده قدرت اراده مردم برشمرد و ادامه داد: برای یک انتخاب درست، بر اساس موازین و معیارهایی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، نگاه مردم مهم است، تا بر اساس تواناییهایی که در افراد توانمند دیده میشود، انتخاب صحیح انجام شود.

حاتمی یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید با ایجاد زبدگی در دموکراسی و مردم سالاری، نمادی از تحقق جامعه مدنی را به نمایش بگذارد و نماینده عزت حکمت و عدالت ملت ایران شود.

وی بیان کرد: حضور پرشور در این انتخابات می‌تواند جایگاه بین‌المللی کشورمان را تقویت کند و همانند دوره‌های گذشته پیشروترین کشور دنیا در بعد آزادی عمل و انتخابات باشیم.

کد خبر 11302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha