انتخابات برای رسیدن به جامعه مردم سالار ضروری است

سرویس کردستان – رئیس دانشگاه کردستان گفت: در تمامی دنیا بحث انتخابات برای همه کشورها مهم است و در کشور ما هم پس از پیروزی انقلاب تغییر سرنوشت کشور که از اهمیت بالایی برخوردار است را مردم با حضور حداکثری تعیین کردند و به نوعی می توان گفت که برگزاری انتخابات برای رسیدن به جامعه مردم سالار ضروری است.

رحمت صادقی در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب تاکید داشتند که مردم اختیار دارند با رای خود دولت را تشکیل دهند که در آن مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۸٫۲ درصد واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند، اکنون نیز با توجه به شرایط کشور که مورد شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار گرفته هر ایرانی وظیفه ملی بر گردن دارد تا در انتخابات شرکت کند.

وی افزود: در انتخابات سرنوشت کشور رقم می خورد که این مهم باید توسط مردم صورت گیرد چرا که جمهوریت یعنی مردم، مردمی که حکومتی را قبول کردند که اصل آن اسلام است پس حضور حداکثری مردم قوت فوق العاده ای به دولت می دهد و اقتدار نظام در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) می فرمودند دانشگاهیان در سرنوشت کشور نقش محوری دارند، ادامه داد: حضور جامعه دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت زیادی دارد زیرا سرنوشت کشور را دانشگاه ها تعیین می کنند چرا که آنها جایگاهی برای فرهنگ سازی و تحقق فرهنگ دارند.

صادقی یادآور شد: در حال حاضر مشکل اساسی کشور مقوله اقتصادی است که در سال های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال قرار گرفته که در این راستا باید همه جوانان دانشگاهی برای تحقق منویات رهبری موثر باشند.

وی بیان کرد: توجه به تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب باعث شکوفایی اقتصاد و فرهنگ می شود که نباید در دولت آینده برای رسیدن به قله علم و فناوری از تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم غافل شویم.

رئیس دانشگاه کردستان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری را رویدادهای کلان و اثرگذار در جامعه برشمرد و گفت: دانشگاه به عنوان اتاق فکر نخبگان به شمار می‌رود که یکی از رسالت‌های آن تاثیرگذاری و عمل به مسئولیت اجتماعی است.

صادقی اظهار کرد: در همین زمینه دانشگاه نسبت به پیرامون خود از جمله جامعه محلی، ملی و حتی بین المللی کنشگر بوده و بر اساس ظرفیت‌های سخت افزار و نرم افزاری خود از لحاظ فکری اثرگذاری لازم را در جامعه ایفا می کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان در ۲ محور از انتخابات به معنای عام آن نظرات کلی دارد، افزود: در بخش اختصاصی هم دانشگاهیان به ویژه در استان کردستان انتظار و خواسته هایی را دارند که انتظار و خواسته‌های اقوام و مذاهب است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: بسیاری از اتفاقات جامعه توسط دانشگاه دنبال می‌شود و به همین دلیل باید در دولت آینده آزاد اندیشی استقلال و دستاوردهای علمی و تکنولوژی دانشگاه‌ها بیشتر شود.

صادقی با بیان اینکه از لحاظ تولیدات علمی و تکنولوژی در سال‌های اخیر جایگاه خوبی را در دنیا کسب کرده‌ایم، یادآور شد: دولت آینده هم باید به لحاظ تامین زیرساخت‌های آموزش همت ویژه‌ای داشته باشد تا پژوهش های ما بتواند در سطوح بالاتر به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

کد خبر 11299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha