۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
سرنوشت نامعلوم 1117 زن ایزدی

سرویس جهان- نهاد مدنی وابسته به زنان ایزدی می گوید همچنان از سرنوشت 1117 زن کرد ایزدی که توسط داعش در شنگال ربوده شدند اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش در سال 2014 همزمان با حملات گسترده به مناطق مختلف در عراق، وارد منطقه ایزدی نشین شنگال شد و در کنار قتل مردان اقدام به ربودن زنان و دخترانی کرد که از آنها به عنوان برده جنسی استفاده می کرد.

به نوشته روزنامه ایتالیایی ال مانیفستو، جنبش آزادی زنان ایزدی نهادی است که وضعیت زنان ربوده شده توسط داعش را پیگیری کرده است. بر اساس گزارش این نهاد، داعش حدود 5000 زن و دختر ایزدی را در تابستان 2014 ربود. به گفته این نهاد، از این تعداد 1117 تن همچنان سرنوشت نامعلومی دارند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

مسئولان این نهاد گفته اند زنانی که بعد از اسارت بازگشته اند با مشکلات روحی زیادی روبه رو شده اند و نیازمند درمان هستند. آنها با توجه به مشقت هایی که در دوران اسارت و بردگی متحمل شده اند نیازمند روان درمانی به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت به اجتماع دارند.

برخی از این زنان توانسته اند به زندگی عادی باز گردند و به کسب وکار بپردازند اما تعداد زیادی از آنها با مشکلات شدیدی روبه رو شده اند که بازگشت آنها نیازمند گذشت زمان و توجه بیشتر نهادهای مدنی و حکومتی است در حالی که از 500000 جمعیت ایزدیها حدود 250000 تن از آنها هنوز قادر به بازگشت به شنگال نیستند.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، تعداد زیادی از زنان ایزدی، به دلیل این که در زمان حمله داعش مورد بی مهری نیروهای کرد عراقی قرار گرفتند و توسط نیروهای زنان کرد سوریه نجات یافتند، به این نیرو و شاخه ایزدی آن موسوم به یگان های زنان شنگال پیوسته اند.

کد خبر 11234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha