انتخابات شوراها در ١٨١ روستای آذربایجان غربی برگزار نمی شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۱۹۴ روستای آذربایجان‌غربی شرایط دارا بودن شورا را دارد، اما به دلیل رد صلاحیت ها و نرسیدن به حد نصاب لازم، در این دوره از انتخابات در ۲ هزار و ۱۳ روستای آذربایجان‌غربی انتخابات شورا برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، محمدمهدی شهریاری در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه در ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: ارومیه دارای ۱۱ عضو شورا، خوی دارای ۹ عضو شورا، ۶ شهر دیگر دارای هفت عضو شورا و ۴۰ شهر نیز پنج منتخب به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر خواهند داشت.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۸۹ صندوق رای در این استان آماده اعزام به محل اخذ رای هستند، ادامه داد: برای هر صندوق حدود ۲۵ نفر ناظر، بازرسی و عوامل اجرایی در نظر گرفته شده است.

شهریاری اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه جاری هستند.

او با اعلام اینکه ۲ هزار و ۱۹۴ روستای آذربایجان‌غربی شرایط دارا بودن شورا را دارد، گفت: به دلیل رد صلاحیت ها و نرسیدن به حد نصاب لازم، در این دوره از انتخابات در ۲ هزار و ۱۳ روستای آذربایجان‌غربی انتخابات شورا برگزار خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه ۳۰ درصد صندوق‌ها به صورت سیار خواهند بود، اظهار داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته با وزارت کشور و با توجه به شرایط ویژه کرونایی، در صورت لزوم صندوق‌های سیار لازم به مناطق ارسال خواهند شد.

استاندار همچنین تاکید کرد که شرایط برگزاری یک انتخابات پرشور با امنیت کامل در آذربایجان‌غربی فراهم است.

۲۸ خردادماه جاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 11213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha