بازدید یک هزار و 200 گردشگر از غار آبی سهولان مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر مجموعه غار آبی تاریخی سهولان مهاباد گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۱ فروردین ماه ۹۸ یک هزار و ۲۰۰ گردشگر و مسافر از این اثر طبیعی و زیبا بازدید کردند

به گزارش کردپرس، یوسف محمودزاده، مدیر مجموعه غار آبی تاریخی سهولان مهاباد اظهار داشت: علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگرانی از اتباع کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه و مابقی از کشورهای اروپایی شامل فرانسه، سوئد و سوییس از سهولان دیدن کردند که بیشترین تعداد بازدید در روز چهارم فروردین جاری با یک هزار و ۸۵۰ گردشگر بوده است.
وی با اشاره به تجهیز و ساماندهی امکانات ویژه بازدید از داخل غار، افزود: هم اکنون ۱۴ قایق پارویی برای بازدید گردشگران از داخل غار مستقر شده است
محمودزاده گفت: با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد و دهیاری روستای سهولان، محوطه ورودی این غار با احداث آلاچیق و مکان برپایی چادر برای اسکان مسافران و گردشگران آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ سوئیت اقامتی با ظرفیت ۶۰ نفر نیز در روستای سهولان واقع در نزدیکی این غار برای پذیرش میهمانان و مسافران نوروزی احداث شده است.

به گزارش کردپرس، غار آبی تاریخی سهولان مهاباد یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهای طبیعی کشور و از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت زیبا در شهرستان مهاباد به شمار می رود.

کد خبر 108034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha