کاهش 50 درصدی آمار مصدومان جشن چهارشنبه سوری آخر سال در پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی_ مدیر بیمارستان امام خمینی پیرانشهر از کاهش 50 درصدی آمار مصدومان جشن چهارشنبه آخر سال در پیرانشهر خبر داد.

ابوبکر نشاطی خرم؛ مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی پیرانشهر در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود از اورژانس بیمارستان پیرانشهر تعداد 3 نفر مصدوم بر اثر سوختگی و استفاده از مواد محترقه به مرکز اورژانس بیمارستان امام خمینی پیرانشهر مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ، 2 نفر از ناحیه صورت و یک نفر هم از ناحیه پا مصدوم شده بودند که خوشبختانه هر 3 نفر از آنها بصورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده اند.

نشاطی خرم در ادامه با اشاره به اینکه آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال جاری در مقایسه با مصدومان سال گذشته از کاهش حدود 50 درصدی برخوردار است ، اعلام کرد: آمار مصدومان چهارشنبه سال قبل تعداد 7 نفر بود که نسبت به تعداد آمار امسال از کاهش 50 درصدی برخوردار است.

این مسئول بیمارستان پیرانشهر مهترین دلیل این کاهش را فرهنگ سازی و همچنین آگاه سازی عموم مردم از تبعات ناشی از انفجار مواد آتش زا و محترقه عنوان کرد و یادآور شد؛ بدون شک با فرهنگ سازی به موقع و همچنین اطلاع رسانی های عمومی می توان این آمار را به صفر کاهش داد چرا که بدون شک هر فردی اگر از نتیجه و عواقب وحشتناک بازی با مواد محترقه و آتش زا آگاه باشد هر گز زندگی را به کام خود و دیگران تلخ نخواهد کرد.

شایان ذکر است که بر اساس گزاشات موجود یک نفر هم در شهر " لاجان " از توابع شهرستان پیرانشهر بر اثر برخورد مواد محترقه از ناحیه چشم مصدوم که بلافاصله به مراکز درمانی شهرستان نقده اعزام و سپس با تشخیص پزشکان معالج جهت انجام معالجات تخصصی تر به مرکز تخصصی چشم در شهرستان تبریز منتقل و هم اکنون در آنجا بستری می باشد.

کد خبر 107505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha