یافتن اطلاعاتی از سرنوشت پیشمرگهای مفقودالاثر جنگ داعش در باغوز سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول سازمان حفاظت و اطلاعات اقلیم کردستان اعلام کرد که نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی در باغوز سوریه، اطلاعاتی از سرنوشت پیشمرگهای مفقودالاثر جنگ داعش، یافته اند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس. ان.ان، لاهور شیخ جنگی در جمع خبرنگاران اقلیم کردستان ضمن اشاره به اعزام شماری از نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی کردستان به منطقه باغوز سوریه به منظور مشارکت در جنگ علیه داعش در این منطقه، گفت که یکی از مأموریت های این نیروها در باغوز تلاش برای یافتن پیشمرگ هایی بوده است، که در جنگ داعش مفقودالاثر شده اند.

مسئول سازمان حفاظت و اطلاعات اقلیم کردستان، افزود که نیروهای ضد ترور با پیگیری های انجام شده در باغوز موفق به یافتن اطلاعاتی از سرنوشت پیشمرگ های مفقودالاثر جنگ داعش شده اند.

وی با اشاره به اینکه این پیشمرگ ها در جنگ با داعش به اسارت این گروه درآمده و طی سال های گذشته نهادهای اقلیم در تلاش برای یافتن آنان بوده اند، اعلام کرد که برخی افراد نیز در باغوز در ارتباط با یافتن این پیشمرگ ها دستگیر شده اند.

لاهور شیخ جنگی تأکید کرد که پیگیری های نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی برای یافتن این پیشمرگ ها در باغوز ادامه دارد؛ زیرا تنها هدف آنان از حضور در باغوز مشارکت در جنگ با داعش نبوده است.

باغوز آخرین منطقه ای که است که عناصر داعش هنوز کنترل بخش های محدودی از آن را در دست دارند و نیروهای سوریه دمکراتیک در تلاش هستند که با حفظ جان غیرنظامیان آخرین عناصر داعش را نیز در این منطقه شکست دهند.

پیشتر نیز جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگ اعلام کرد که 44 پیشمرگ طی جنگ با داعش مفقود الاثر شده اند و تلاش های وزارت پیشمرگ برای یافتن آنان در عراق و سوریه ادامه دارد.

از سال 2014 و آغاز جنگ داعش تاکنون خانواده های پیشمرگ هایی که در این جنگ مفقود الاثر شده اند، بارها در اعتراض به بی اطلاعی از سرنوشت این پیشمرگ ها دست به تجمع اعتراضی زده اند.

با وجود اعلام پایان جنگ داعش هیچ اطلاعی از پیشمرگ هایی که اسیر این گروه تروریستی شدند به دست نیامده است.

داعش پیش‌تر ویدیوهایی از سربریدن شماری از این پیشمرگ های اسیر را منتشر کرده است.

کد خبر 107459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha