قطعی های مکرر برق در مهاباد خسارت میلیاردی بر جای گذاشت

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم اینکه فرماندار مهاباد اعلام کرده بود «در هماهنگی با اداره برق در تلاش هستیم قطعی بدون هماهنگی را جهت جلوگیری از خسارت به صنایع و واحدهای تولیدی به حداقل برسانیم»، امروز مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد، از بین رفتن ۳۵ هزار عدد تخم مرغ خوابانده شده در یکی از واحدهای جوجه کشی این شهرستان به علت قطعی برق رسانه ایی کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، با شروع دوباره قطعی های برق در مهاباد، قطعی های خارج از برنامه و گاه و بی گاه اتفاق می افتد. این قطعی ها گاهی نیم ساعته بوده و برای چندین بار در روز رخ می دهد به طوری که امکان خسارت به وسایل برقی منازل، واحدهای تولیدی و صنعتی دور از انتظار نیست.

امروز مسوول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: «به دلیل قطعی برق و از میان رفتن شرایط خاص نگهداری از تخم مرغ های خوابانده شده در یکی از واحدهای جوجه کشی این شهرستان، ٣٥ هزار عدد تخم مرغ از بین رفت» .

کوروش سعیدی با بیان اینکه این اتفاق بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به بار آورده است به ایرنا گفت: «مستندسازی همراه با عکس و فیلم از واحد مورد نظر برای ارایه گزارش به فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انجام شده است».

او ادامه داد: «همه واحدهای جوجه کشی و حتی مرغداران از قطعی برق دچار خسارت شده و واحدهای دارای ژنراتورهای برق نیز از خسارت قطعی و نوسان برق در امان نیستند».

این حادثه در حالی رخ داده که پیشتر رییس اداره جهاد کشاورزی در خصوص خسارت های احتمالی قطعی برق به بخش کشاورزی هشدار داده و گفته بود؛ «مرغداری و شیلات فعال شهرستان در صورت قطعی برقی دچار خسارت شدیدی خواهند شد و حتی تامین گوشت مرغ نیز در این راستا با مشکل مواجه خواهد شد».

جعفر ایمانیان حتی با اشاره به اینکه ژنراتورهای برق جوابگوی نیاز بخش کشاورزی نیستند اعلام کرده بود: «قطعی های چند ساعت برق در مرغداری ها، با استفاده از ژنراتور قابل جبران نیست و اداره برق جهت جلوگیری از قطعی برق این واحدها باید پیش بینی لازم را انجام دهد».

در همین راستا فرماندار مهاباد هم در جلسه شورای پدافند غیر عامل این شهرستان بیان کرد؛ «قطعی های بدون اطلاع قبلی برای بسیاری از واحدهای تولیدی و ماشین آلات زیان بار خواهد بود. لذا با هماهنگی با اداره برق در تلاش هستیم قطعی بدون هماهنگی را جهت جلوگیری از خسارت به صنایع و واحدهای تولیدی به حداقل برسانیم».

اما مشکلات کمبود و قطعی برق به صورت مکرر و بدون اطلاع قبلی بسیاری از واحدهای تولیدی مهاباد و همچنین بخش کشاورزی را دچار زیان کرده و در اولین خسارت رخ داده یک واد جوجه کشی در شرایط بحرانی بازار مرغ دچار خسارت مالی فراوان شد.

گفته می شود کمبود شدید تامین برق تا عبور از فصل گرما پابرجا است و طبق پیش بینی ها ممکن است این شرایط تا پایان شهریور سال جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 10701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha