خشم جنگجویان داعش از پنهان شدن ابوبکر البغدادی

سرویس جهان- جنگجویان داعش که فوج فوج خود را تسلیم نیروهای کرد سوریه کرده اند از این که رهبرشان در وقت مبارزه خود را پنهان کرده است خشمگین هستند.

به گزارش کردپرس، نیروهای داعش به طور گسترده ای طی آخرین عملیات نیروهای کرد سوریه علیه آنها در شهر باغوز سوریه خود را تسلیم کرده اند. بسیاری از آنها پس از تسلیم شدنشان، خشم و ناامیدی خود را از رها شدن خلافت اسلامی داعش از سوی رهبر آن نشان داده اند.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس با تعدادی از نیروهای داعش پس از تسلیم شدنشان مصاحبه کرده است. محمد علی، یکی از نیروهای داعش که تبعه کاناداست به این روزنامه گفته است ابوبکر البغدادی جایی خود را پنهان کرده است.

فاکس نیوز نیز به نقل از مقامات امنیتی عراق نوشته است ابوبکر البغدادی به احتمال زیاد هنوز زنده است. اما نیروهای وی معتقدند بغدادی از ادامه مبارزه برای بقای خلافت ناامید شده و اکنون که نیروهایش در محاصره قرار دارند آنها را رها کرده است.

به نوشته فاکس نیوز ابوبکر البغدادی توان گذشته را ندارد زیرا به بیماری دیابت و فشار خون بالا مبتلاست و مجروح شدن وی طی حملات هوایی ائتلاف توان زیادی برای وی نگذاشته است.

اما ماکس آبرامز، تحلیل گر مسائل تروریسم در آمریکا معتقد است داعش هنوز فرقه ای خطرناک بوده و عدم حضور ابوبکر البغدادی در میان نیروها تاثیر زیادی نخواهد گذاشت زیرا به گفته وی حضور بغدادی را می تواند در حد یک مدیر عامل برای داعش دانست و عدم حضور او به دلیل بنا شدن این فرقه بر ایدئولوژی خاص نمی تواند تاثیر منفی زیادی روی بقای آن بگذارد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، هنوز بین 28000 تا 32000 نیروی بالقوه داعش تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می شود.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 106883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha