وزیر صمت: کارخانه قند مهاباد به زودی به بهره برداری می رسد

سرویس آذربایجان غربی- وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: کارخانه قند مروارید مهاباد یکی از پروژه‌های بسیار مهم منطقه است و به نظر می‌رسد در چندماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش کردپرس، علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانع زدایی از تولید در دستور کار جدی وزارت صمت قرار گرفته است.

او افزود: کارخانه قند مروارید مهاباد یکی از پروژه‌های بسیار مهم منطقه خواهد بود و به نظر می‌رسد در چندماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رزم حسینی تصریح کرد: همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

به گزارش کردپرس، کارخانه قند مروارید مهاباد با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن چغندر قند یکی از بزرگترین کارخانه های قند آذربایجان غربی به شمار می‌رود، که با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال احداث بوده و مقرر شده تا امسال به بهره برداری برسد.

کارخانه قند مهاباد سال ٩١ به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه قند کشور در جوار روستای «قزلقوپی» کلنگ زنی شده بود و در این سال ها مشکلات بانکی، تامین اعتبار، زمین و ... را داشت.

در جریان سفر وزیر صمت به مهاباد مشکلات کمبود زمین در شهرک صنعتی مهاباد، تصفیه‌خانه شهرک و تسهیلات برای افزایش سرمایه در گردش تولید کنندگان مهاباد نیز پیگیری و دستورات ویژه‌ای برای حل مشکلات برخی واحدهای صنعتی اخذ شد.

کد خبر 10591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha