حواشی و انتقادات نابجا سرمایه گذاران از آذربایجان غربی را فراری می دهد

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: عده ای با دامن زدن به برخی مسائل حاشیه ای، باعث فرار سرمایه گذاران از استان می شوند؛ نباید اجازه دهیم حاشیه ها و انتقادات نابجا، روند رشد و توسعه استان را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش کردپرس، محمدمهدی شهریاری در هفدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری برگزار شد، گفت: خواستار حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تبدیل استان آذربایجان غربی به قطب تامین نهاده های دامی، کشاورزی و گلخانه ای هستیم.

وی افزود: آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی با سه کشور خارجی، می تواند به استان تامین کننده برخی نیازهای کشور تبدیل شود که در این راستا اقداماتی نیز انجام گرفته است؛ برای مثال در رابطه با واردات دام و گوشت از گمرک رازی تفاهم نامه امضا شده که این امر هم بخشی از نیازهای کشور را تامین می کند و هم برای منطقه اشتغال زایی بدنبال دارد.

شهریاری با اشاره به روند رو به رشد جذب سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: علی رغم وضعیت نامناسب جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور، استان آذربایجان غربی بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط وزارت کشور در زمینه سرمایه گذاری خارجی با 117 میلیون دلار جذب در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری، فقط با ثبات و امنیت اتفاق می افتد و خوشبختانه آذربایجان غربی بر اساس گزارشات واصله، جزو پنج استان امن کشور است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه عده ای با دامن زدن به برخی مسائل حاشیه ای، باعث فرار سرمایه گذاران از استان می شوند؛ نباید اجازه دهیم برخی حاشیه ها و انتقادات نابجا، روند رشد و توسعه استان را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تاکید کرد: برای استان در تمام زمینه ها برنامه داریم و با برنامه هایی که در حال انجام است، شاخص های توسعه استان رو به بهبود است. اگرچه استان با مشکلاتی مواجه است که بخش زیادی از آن هم به وضعیت کلی کشور برمی گردد اما بی تردید با وحدت، همگرایی و ثبات و آرامش، می توانیم مشکلات استان را رفع کنیم.

شهریاری در ادامه به عملکرد استان در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، از اول تابستان تا آخر تابستان، مقام اول کشور را داشته است؛ درخواست داریم با توجه به وجود جمعیت روستایی قابل توجه در استان از منابع این طرح که برخی استان ها نتوانسته اند در موعد مقرر جذب کنند به سهمیه استان آذربایجان غربی اضافه شود.

وی در رابطه با رسته های اولویت دار برنامه اشتغال فراگیر نیز گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت های خاصی دارد که بر اساس این ظرفیت ها، رسته هایی مثل حمل و نقل محصولات کشاورزی، محصولات سرامیکی و صنایع دستی، محصولات دامی، تولید انواع رنگ و ساخت تجهیزات پزشکی نیز می توانند بعنوان رسته های اولویت دار استان در برنامه اشتغال فراگیر تعریف شوند.

مقام عالی استان با اشاره افزایش اختیارات استان ها در تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نیز گفت: تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تا سقف 15 میلیارد تومان برای هر طرح، به کمیته فنی استان ها تفویض شده که این اقدام مناسب از کندی روند پرداخت تسهیلات جلوگیری می کند.

وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در اجرای مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شد وافزود: با توجه به ثبات موجود، لازم است هرچه سریعتر مرحله دوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اجرا شود تا پروژه ها بواسطه افزایش احتمالی قیمت ها در اجرا با مشکل مواجه نشوند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بخش کشاورزی را از مهم ترین اولویت های استان عنوان کرد و گفت: در راستای ارتقای بخش کشاورزی استان، اقداماتی چون توسعه شیوه های آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت در دست اجراست و امید می رود با برنامه ریزی های انجام گرفته، شاهد ارتقای ظرفیت تولید، کیفیت و ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان باشیم.

شهریاری، برنامه ریزی برای راه اندازی بزرگترین کارخانه نساجی کشور و راه اندازی واحد ذوب طلا در استان، ارتقای تکنولوژی صنایع تبدیلی و رشد صادرات را از دیگر برنامه ها و موفقیت های استان در سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی مشکلات استان با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس حل می شود، افزود: از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم دولت را در جهت رفع مسائل و مشکلات استان کمک کنند؛ بی تردید تنها راه توسعه استان، وحدت و همگرایی است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: در استان آذربایجان غربی مشکلات از سال های گذشته به قدری روی هم انباشته شده که الان هرچقدر کار می کنیم به چشم نمی آید؛ در این شرایط توقع داریم همه مسئولان، نمایندگان، بخش خصوصی و مردم پای کار بیایند و در امور مشارکت کنند.

کد خبر 105225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha