قاچاق جوجه یک روزه عامل کمبود مرغ در بازار کشور نیست

سرویس کردستان – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: علیرغم اینکه در همه رسانه ها اعلام می شد که قاچاق جوجه یک روزه باعث کمبود گوشت مرغ در بازار است اما به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.

به گزارش کُرد پرس، خالد جعفری در پنجمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان، اظهار کرد: تا دی ماه سال گذشته در کشور مازاد بر نیاز مرغداری ها جوجه یک روزه تولید می شد و حتی در قیمت هم زیر قیمت تولید به مرغداران عرضه می شد، اما در مقطعی با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار و کاهش عرضه و افزایش تقاضا مشکلاتی را به وجود آورد.

وی افزود: همین دلیل باعث شد که میزان جوجه یک روزه تولید شده در کشور افزایش یابد و در کنار آن نیز با توجه به بالا بودن قیمت آن در کشور عراق بحث قاچاق شکل بگیرد هر چند که حجم قاچاقی که به صورت کولبری رقم می خورد به هیچ عنوان نمی تواند بر روی بازار مرغ تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: طی چند ماه اخیر در کردستان به جد با بحث قاچاق جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار برخورد شده و آمارها نشان می دهد که حجم بسیار ناچیزی از تولید کشور در این چرخه قرار گرفته است.

جعفری یادآور شد: دولت در هر جایی که امنیت غذایی مردم به خطر بیافتد به شدت وارد می شود و با متخلفین برخورد کرده و در این راه با هیچ کسی نیز مماشات نخواهد کرد و آمارها نیز نشان می دهد روند قاچاق جوجه یک روزه در حال نزدیک شدن به رقمی معادل صفر است.

وی بیان کرد: امروز با توجه به حساسیت هایی که ایجاد شده و همچنین افزایش قیمت مرغ در بازار، تمام مرغداری ها با بیشترین ظرفیت جوجه ریزی خود کار می کنند و بنا بر مصوبه جدید قرارگاه ساماندهی مرغ کشور نیز هر مرغداری که کمتر از 90 درصد ظرفیت خود جوجه ریزی داشته باشد نمی تواند از برخی حمایت ها بهره مند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: وقتی در طول 2 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد جوجه ریزی داشته ایم، یعنی حمایت های خوبی از صنعت مرغداری صورت گرفته و امیدواریم این روند نیز همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 10488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha