انتقاد عضو فراکسیون دولت قانون از موضع پلاسخارت درباره قانون اساسی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عالیه نصیف عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق اظهارات رئیس هیأت نمایندگی سازمان ملل در عراق را که قانون اساسی اقلیم کردستان را منبع قدرت برای عراق دانسته بود، تعارف با اقلیم کردستان و نادیده گرفتن عمدی پیامدهای قانونی وجود دو قانون اساسی در یک کشور دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، "عالیه نصیف" در این باره گفت: سکوت سیاستمداران عراقی در بغداد و چاپلوسی برخی از آنها برای دولت اقلیم کردستان با موضع پلاسخارت تفاوتی ندارد که وی بین فعالیت به نمایندگی از سازمان ملل (در زمینه حل نزاع و کمک به مناطق آسیب دیده و تقسیم کمک ها) و دخالت در امور داخلی کشورها تفاوتی ندارد. زیرا پلاسخارت متأسفانه درباره قانون اساسی اقلیم کردستان دخالت کرد و اقلیم را به این موضوع ترغیب کرد و آن را منشأ قدرت عراق دانست. اما از خودش نپرسید که آیا در دنیا هیچ کشوری وجود دارد که دارای دو قانون اساسی بوده باشد؟

عالیه نصیف افزود: آیا خانم پلاسخارت می تواند توضیح دهد که چگونه تقسیم یک کشور می تواند ابزاری برای قدرت آن کشور باشد؟ آیا از همه پرسی شکست خورده اقلیم کردستان برای استقلال اطلاع دارد؟ موضع وی درباره قاچاق نفت اقلیم کردستان و ناپدید شدن درآمدهای آن و پرداخت سهم بودجه اقلیم و عدم پرداخت حقوق به کارمندان از سوی دولت اربیل چیست؟

عضو ائتلاف دولت قانون با انتقاد از موضع شخصیت های سیاسی در بغداد درباره قانون اساسی اقلیم کردستان گفت: از موضع آنها به عنوان اولین تأیید کنندگان این طرح تعجب نمی کنیم. زیرا جانبداری و تعارف داشتن با اقلیم کردستان، از سالهای پیش شعار این افراد بوده است و این موضوع جدیدی نیست. بلکه همچنان مواضع آنها در زمینه همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را به یاد داریم.

کد خبر 10261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha