6000 نفر در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شدند

سرویس کردستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت بیش از ۶ هزار نفر توسط جمعیت هلال احمر در مرز باشماق مریوان غربالگری کرونا شده‌اند.

به گزارش کُردپرس، پیام جلالی اظهار کرد: از روزهای پایانی سال گذشته وظیفه غربالگری مسافران پایانه مرزی مریوان به جمعیت هلال احمر سپرده شده و طی دو ماه گذشته نجاتگران ما با تمام توان خود به خدمتگزاری مردم در مرز رسمی مریوان پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر مرز باشماق، جمعیت هلال احمر جهت راه‌اندازی پایگاه غربالگری کرونا در مرز سیرانبند بانه نیز اعلام آمادگی کرده است، افزود: در این مدت تیم‌های عملیاتی متشکل از نجاتگران آموزش دیده جمعیت در مرز مستقر بوده و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان به غربالگری مسافرین پرداخته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک و ۵ هزار ژل ضدعفونی دست در بین مراجعه کنندگان توزیع شده است.

جلالی یادآور شد: تا کنون حدود ۲۰۰ نفر از نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و داوطلبانی که در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت داشتند واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر کردستان در طرح های پیشگیرانه کرونا شرکت داشته و به هموطنان خود ارایه خدمت کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در سال جدید نیز همه امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری جمعیت هلال احمر در خدمت به مردم عزیز کردستان بوده و ما در کنار وظایف ذاتی خود، فعالیت‌های بشردوستانه را در اولویت‌کاری قرار داده‌ایم.

کد خبر 10147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha