اما و اگرهای دونرخی شدن قیمت بنزین

سرویس ایران-گویا مشکلات عدیده حوزه سوخت دولت را بر آن داشته تا با بازگرداندن کارت هوشمند سوخت، استارت دو نرخی شدن قیمت بنزین را بزند.

به گزارش کُردپرس، برخی می گویند دو نرخی شدن سوخت از بعد از اربعین انجام می شود،در حالی که این ادعا یک فرض است و هنوز نهادی برای این کار تصمیمی نگرفته است.طرح موضوع زمان برای دو نرخی شدن سوخت در اربعین مانند همه فرض ها و پیشنهادهای دیگر مطرح شده است اما گویا دولت تمایل دارد ، کارت هوشمند سوخت بازگردد.
در این‌رابطه ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: برگرداندن کارت سوخت هوشمند و سهمیه بندی کردن بنزین امر قطعی و لازمه اصلاح امور است و انتظار می رود دراین زمینه تصمیم گیری شود.
وی با بیان اینکه باید به کمیسیون انرژی در خصوص سهمیه بندی سوخت گزارش داده شود، اظهار داشت: قطعا در زمینه دو نرخی کردن سوخت به کمیسیون انرژی مجلس گزارش داده می شود و ما نیز در تسهیل این امر به دولت کمک می کنیم.ادیانی افزود: برای برگرداندن کارت سوخت هوشمند نیاز به قانون نداریم، پیش از این در زمینه دو نرخی کردن سوخت قانون داشته ایم اما دولتی ها در مقطعی از زمان بنابر عدله ای کارت سوخت را حذف کردند.
اما با توجه به مشکلات‌ حوزه سوخت می توان‌گفت،عملکرد در حوزه سوخت در چهار سال اخیر نشان داد که اجتهاد مسئولان برای حذف کارت سوخت به نفع کشور نبوده است به همین جهت مجدد موضوع دو نرخی شدن مطرح شده است.با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قاچاق سوخت در کشور به دلیل اختلاف نرخ ارز ، گویا دولت مصمم است سهمیه بندی سوخت و دو نرخی شدن بنزین در کشور را اجرا نماید.
به گزارش کُردپرس، جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت آماده است، گفت: احتمالاً پس از اربعین حسینی؛ یعنی 2 هفته آینده شاهد اعمال 2 نرخی شدن، نرخ بنزین باشیم.
بر این اساس احتمالا 60 تا 80 لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت فعلی یعنی یک هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و نرخ دوم با قیمت آزاد عرضه می‌شود. درباره نرخ دوم گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد و مسئولان ذیربط به جمع‌بندی نهایی نرسیدند.
کد خبر 88598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha