درخواست یک نهاد آمریکایی از جو بایدن برای حمایت سیاسی از کردهای سوریه

سرویس جهان- کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا از دولت جو بایدن خواست با به رسمیت شناختن اداره خودگردان کردی در شمال سوریه، حمایت سیاسی از کردها را به حمایت نظامی کنونی اضافه کند.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه فارین پالسی این فوکوس، نهاد آمریکایی آزادی مذهبی در گزارش سالانه خود از دولت جو بایدن خواسته است اداره خودگردان شمال شرق سوریه را به عنوان یک حکمرانی محلی و قانونی بپذیرد.

این نهاد آمریکایی همچنین از واشنگتن خواسته است ترکیه را برای خروج از مناطق کردنشین سوریه مانند عفرین تحت فشار قرار دهد. همچنین به آمریکا توصیه کرده است کمک های خود به کردهای سوریه را افزایش دهد و به آنها در پذیرفته شدن به عنوان یکی از طرفین مذاکره کننده بر سر آینده سوریه کمک کند.

با این حال، نشریه فارین پالسی این فوکوس، تاکید کرده است آمریکا از کردها به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن روسیه و دولت سوریه استفاده می کند بنابراین انتظار نمی رود آمریکا از کردها حمایت سیاسی کند.

این نشریه تاکید کرده است که رویکرد آمریکا نسبت به کردهای سوریه همچنان مبهم است و حتی برخی مقامات آمریکایی خواهان خروج سربازان این کشور از مناطق تحت کنترل سوریه هستند.

اما نادینه مائنزا از مسئولان کمیسیون آمریکایی آزادی مذهبی در مصاحبه ای از افزایش حمایت از کردهای سوریه در آمریکا خبر داد.

کد خبر 9747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha