تظاهرات نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بخشی از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای چند ماه گذشته خود، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش کردپرس ، سایت خبری و تحلیلی شارپرس، گزارش داد که امروز دوشنبه 4 آذر / 24 نوامبر، بخشی از نیروهای تیپ 8 نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی کرده اند.

بر اساس خبر این تظاهرات در اعتراض به عدم دریافت حقوق چند ماه گذشته این نیروها برپا شده و پیشمرگ های معترض راه ارتباطی سلیمانیه - اربیل را مسدود کردند.

معترضین اعلام کردند به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا از سوی دولت اقلیم، از نظر معیشتی در شرایط دشورای قرار گرفته و تاکید می کنند تا پیش از دستیابی به حقوق و مزایای قانونی خود، دست از تظاهرات و اعتراض بر نمی دارند.

سایت خبری ملت نیز گزارش داد که بخشی از اعتراض این نیروها مربوط به انتقال آنان از منطقه کویه به مناطق گرمیان است.

لازم به ذکر است که دولت عراق پرداخت بودجه و حقوق به اقلیم کردستان را در پی اختلافات سیاسی با اربیل قطع کرده و از سال 2014 این حقوق با کاهش شدید و تعویق پرداخت شده و طی سه ماه گذشته نیز حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم، پرداخت نشده است.

علی محمد صالح نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان اعلام کرده که در کابینه هشتم دولت اقلیم (به نخست وزیری نچیروان بارزانی) به میزان نصف 36 ماه حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم پرداخت نشده و پس انداز شد و 8 حقوق نیز کلا پرداخت نشده و در کابینه کنونی دولت اقلیم نیز 3 حقوق پرداخت نشده و 3 حقوق نیز با کاهش و تعویق پرداخت شده است.

کد خبر 968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha