درخواست عضو فراکسیون اتحادیه میهنی برای فعال کردن کمیته  امنیتی مشترک در مناطق مورد مناقشه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی خواستار فعال کردن نقاط هماهنگی امنیتی مشترک بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای دولت مرکزی در مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "دیلان غفور" در این باره گفت: در مناطق حد فاصل بین اقلیم کردستان و سایر استان های عراق، خلأ امنیتی وجود دارد که داعش اخیرا با سوء استفاده از آنها، اقدام به حمله به مناطق امن و پست های امنیتی در مناطق اطراف نموده است.

دیلان غفور افزود: پیشنهاد تشکیل اتاق های هماهنگی مشترک بین نیروهای دولت مرکزی و نیروهای پیشمرگ سرآغاز مثبتی در زمینه برطرف کردن خلأها و ایجاد همکاری امنیتی بین طرفین است و به تقویت امنیت و ثبات این مناطق مرزی بین اقلیم کردستان و سایر استان های عراق کمک می کند. به همین دلیل، هر گونه تأخیر در تشکیل این اتاق ها، به زیان امنیت منطقه خواهد بود؛ به ویژه اینکه هسته های داعش در برخی از مناطق به طور آشکار به فعالیت می پردازند.

این نماینده کرد مجلس عراق تصریح کرد: هماهنگی بین طرفین منجر به برطرف شدن کلیه خلأها خواهد شد و از هر گونه تلاشی برای نفوذ در مناطق حد فاصل بین محل استقرار نیروهای نظامی عراق و نیروهای پیشمرگ جلوگیری خواهد کرد و به برقراری هرچه بیشتر ثبات و امنیت در منطقه خواهد انجامید.

کد خبر 9407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha