نچیروان بارزانی با صدور حکمی، فعالان دهوک را مورد عفو قرار دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان خواست با استفاده از اختیاراتش، فعالان دهوک را مورد عفو قرار دهد. وی همچنین از کنسولگری های آلمان و آمریکا در اربیل خواست درباره این موضوع و با هدف عفو فعالان مذکور بیانیه رسمی فوری صادر کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از "هوشیار عبدالله" با صدور بیانیه ای در این باره گفت: از نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان می خواهم با استفاده از اختیاراتش فعالان دهوک را مورد عفو قرار دهد. به ویژه اینکه رئیس اقلیم کردستان قبلا این روش تعامل با پرونده مذکور از سوی دولت اقلیم کردستان را مردود می دانست.

این نماینده منتقد دولت اقلیم کردستان در پارلمان عراق همچنین گفت: اشاره به نام کنسولگری های آمریکا و آلمان در حکم دادگاه و متهم کردن فعالان مذکور به دریافت پول از این دو کنسولگری، باعث مسئولیت این دو کنسولگری در زمینه تبرئه فعالان مذکور می شود. به همین دلیل از آنها انتظار می رود درباره این موضوع حساس که به موضوع اصلی افکار عمومی اقلیم کردستان تبدیل شده است، به صورت فوری و رسمی بیانیه ای صادر کنند.

یادآور می شود شعبه دوم دادگاه کیفری اربیل در تاریخ 16 فوریه 2021 و در دومین جلسه دادگاه روزنامه نگاران منتقد استان دهوک، ایاس اکرم، شیروان شیروانی، شوان سعید، گودار زیباری و هاریوان عیسی را به شش سال زندان محکوم کرد. این حکم برای فعالان مذکور باعث بحث و جدل گسترده ای در افکار عمومی اقلیم کردستان شده است و بسیاری از احزاب و مقامات اقلیم درخواست کرده اند که این حکم توسط دادگاه تجدید نظر رد و افراد مذکور تبرئه شوند. اما دادگاه تجدید نظر این حکم را تائید و اعلام کرد که رفت و آمد به کنسولگری های آلمان و آمریکا در اربیل و دریافت کمک و حمایت از آنان توسط این محکومین به عنوان جرم برای آنان محسوب شده است.

کد خبر 9360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha