نیروهای کُرد سوریه در تعقیب ابوبکر البغدادی

سرویس جهان- نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها اعلام کرده اند به بازداشت رهبر داعش در منطقه هجین در شرق سوریه نزدیک شده اند و خانه به خانه به دنبال دستگیری وی هستند.

به گزارش کردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه که عملیات تعقیب داعش را در دره رود فرات در شرق سوریه به مدت یک هفته و به دنبال گلوله باران مواضع کردها توسط ترکیه متوقف کردند، عملیات بیرون راندن داعش از آخرین سنگرهای این گروه در منطقه هجین را در شرق سوریه آغاز کرده اند.

روزنامه آنلاین سان انگلیس در گزارشی نوشت: نیروهای کرد سوریه مطمئن هستند که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه ترویستی داعش در این منطقه حضور دارد و بنابر این جستجوی وجب به وجب هجین را به منظور دستگیری وی آغاز کرده اند.

هوال رونی ولات، از فرماندهان کرد نیروهای دموکراتیک سوریه به روزنامه سان گفته است فرماندهان و رهبران ارشد داعش در منطقه هجین حضور دارند و این افراد آنهایی هستند که دیگران را برای پیوستن و جنگ برای داعش دعوت و هدایت کرده اند. او گفته است باور دارد بسیاری از رهبران داعش از جمله ابوبکر البغدادی در هجین حضور دارند.

وی به این روزنامه گفته است چند وقت پیش پزشک مخصوص انگلیسی البغدادی هنگام گریختن به ترکیه بازداشت شده و یکی از پسران البغدادی نیز در این منطقه کشته شده است. وی افزود: برادر ابوبکر البغدادی نیز در منطقه دیده شده است.

این فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه جنگ با داعش را در هجین بسیار سخت توصیف کرد زیرا به گفته وی نیروهای زبده داعش و آنهایی که به شدت به دستورالعل های داعش باور دارند در این منطقه حضور دارند اما تاکید کرد آنها در این منطقه گیر افتاده اند و مثل گذشته دیگر جایی برای رفتن ندارند.

وی تاکید کرد داعش در حال حاضر منطقه ای به وسعت 450 کیلومتر مربع را در منطقه هجین در شرق دیرالزور سوریه تحت کنترل خود دارد.

کد خببرنگار: 40101

کد خبر 90011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha