اربعین، مهران و جهاد رسانه ای/ خداداد ابراهیمی

سرویس ایلام- اینجا نقطه صفر مرزی مهران است عطر ناب گلاب محمدی آسمان را بغل کرده است.عبور میلیونی مسافران کربلا از زیر آب و آیینه و قرآن ،محشری برپا کرده است.

این یعنی اینکه؛ اربعین امسال مثل پارسال و سال های پیش، با عَلَم های برافراشته از راه رسیده است.کمی آن سوی تر از حوالی «بدره» و «نعمانیه » و «حله » و «کوفه» از فراسوی دجله، از عطشناکی فرات، از پیچاپیچ کوچه های خاکی روستای «نهرالمالح» از ـ«خان النص» از کنار ستون ها و عمودهای شاهراه نجف - کربلا، صدای صادق شیعیان جنوب عراق به گوش می رسد؛ «هله بزوار الحسین!»، «هله بزوار ابو فاضل !»، «هله بیکم یا زواری هله بیکم!»

خوش آمد گویی به زائرین حسین(ع)، شوری کربلایی، در موکب ها به پا کرده و نهری از طلا که به سوی حسین(ع) جاری بود.

این سوی مرز ایران اسلامی درمهران اما غلغله ای برپاست.گویی تمام ایران یکجا دراینجا جمع شده اند تا در کنگره عظبم اربعین حسینی یکبار دیگر ستم ستیزی و عدالت محوری را فریاد بکشند.اینجا ازتمام قومیت ها و گرایش سیاسی و صنفی آمده اند تا از کنار معبر عشاق از کنار قدم های" جابر" به سوی آسمانی ترین شهر زمین ، کربلا، عاشقانه هروله کنند.

مهرانی ها این روز ها، آیین مهمان نوازی را نیکوتر از هر مردمانی به جا می آورند؛ آن ها مثل همیشه خانه های باصفای خود را مهمانسرای زائران کرده اند.مادران تنورها را داغ نگه داشته اند تا بوی نان" ساجی" همه جا بپیچد و ره توشه زائران فراهم شود.زنان آشپزخانه های خانگی را شلوغ کرده اند.مردان درگوشه گوشه شهر، زائران را به لبخندی ازسر مهر سمت "پل زائر" سوق می دهند.

این روزها از سوی دیگر زندگی عادی مردم مهران با دشواری و مضیقه هایی همراه شده است؛

ترافیک گیج کننده، ازدحام دست فروش های غیر بومی، انبوه نیوجرسی های بتُنی که ورودی کوچه ها و خیابان ها را مسدود کرده تا زائران با آرامش و بی مزاحمت ترافیک خود را به پایانه مرزی برسانند.کوچه ها و خیابان ها و حومه شهر به بزرگترین پارکینگ خودروی جهان تبدیل شده است و... اینجاست که در کثرت تردد زائران و مسئولان به این شهر، مشکلات ریز و درشت مردم مهران ، افزونتر از همیشه مغفول می ماند.

بسیج رسانه های ایلام برای انعکاس بزرگترین رویداد خبری جهان (اربعین) ستودنی است.

رسانه های محلی ایلام این روزها پرتلاش و مسئولانه، اطلاع رسانی را درتمام ابعاد آن دنبال می کنند.

مطبوعات محلی، پایگاه های خبری و کانال های تلگرامی، درغفلت متولیان رسانه ای کشور ، لحظه به لحظه رویدادهای خبری اربعین در مهران را به سراسر کشور مخابره و منتشر می کنند؛

«دیروز خودروی یک زائر یک دانش آموز مهرانی را زیر گرفت و جانش را ازدست داد»

«امروز باد وبوران و طوفان، چهره شهر را درهم پیچید و همه چیز مهران را زیر و رو کرد. یک شهروند مهرانی جانش را ازدست داد و ده ها نفر مصدوم شدند»

رسانه های محلی ایلام این روزها سنگ تمام گذاشتند.زمان و مکان برایشان معنی نداشت آن ها در یک جهاد رسانه ای، همه امکانات خود را بسیج کردند تا همه زوایای رویداد بزرگ اربعین را اطلاع رسانی کنند.

رسانه های ایلام، ازوضعیت جوی و آمار تردد زائران گرفته تا معرفی جاده های مواصلاتی غرب کشور منتهی به مهران و آدرس پایگاه های امدادی و پزشکی و وضعیت کلی مسیر مهران_ کربلا را لحظه به لحظه اطلاع رسانی می کردند.

این روزها ترافیک تردد مسئولان ارشد کشوری، وزیر ، وکیل و مقامات و دولتمردان ، پر رنگ تر از همیشه انعکاس و گزارش می شود.تقریبا 21 هیأت بلندپایه کشوری این روزها به مهران آمدند اما آیا این آقایان در شور و نشاط اربعین سهمی داشته اند؟

آیا این حضرات در برپایی کنگره عظیم اربعین حسینی نقشی اثرگذار همچون آحاد مردمی ایفا کرده اند؟

اینان آیا خادمین اربعین بوده اند یا برای تکمیل رزومه مدیریت خود برای اولین بار به این شهر محروم مهجور مرزی سفری کوتاه داشتند؟!

عکس های سلفی این مسئولان در اینستاگرام و سایر شبکه های رسانه ای شاید بهتربن پاسح این سئولات باشد همین!

کد خبر 89320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha