اعلام وضعیت بحرانی در بیمارستان قروه/احتمال افزایش تعداد فوتی ها

سرویس کردستان- زنجیره انتقال کرونا در حالی گریبان قروه را گرفته که با اعلام وضعیت بحرانی در بیمارستان مواجه شده و دیگر امکان پذیرش بیماران غیرکرونایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، وضعیت کرونا در شهرستان قروه روز به روز بحرانی تر می شود و علیرغم اینکه محدودیت ها هم اعمال شد اما همچنان شیوع بیماری ادامه دارد و تعداد مبتلایان هم در حال افزایش است.

در این میان ظرفیت بخش کرونای بیمارستان قروه هم تکمیل و به دلیل افزایش تعداد بستری ها بخش های دیگر هم در حال اختصاص یافتن به بیماران کروناست. در همین زمینه به گفته رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه به دلیل تکمیل بودن تخت‌ها و به خاطر افزایش بیماران کرونایی، بخش CCUبیمارستان به بخش ICU ویژه تنفسی (کرونا) با ظرفیت ۹ تخت تغییر یافته است.

«مهدی زند» با بیان اینکه در حال حاضر با اضافه شدن بخش CCU ظرفیت بیمارستان به ۶۴ تخت (کرونا) افزایش پیدا کرده است، نسبت به وضعیت فوق بحرانی در بیمارستان قروه هشدار داد.

مطابق اظهارات او فشار روی کادر درمان زیاد است و با توجه به شرایط اورژانس بیمارستان و افزایش بیش از حد مراجعین نیازمند به بستری و به دلیل تکمیل بودن تخت های بیمارستان، بیماران دیگری که نیازمند به بستری هستند به ناچار به سایر بیمارستانهای استان انتقال می یابند.

«زند» از مردم خواست که پروتکل ها را رعایت کرده و شرایط نامناسب بیمارستان با امکانات کم را مدنظر قرار دهند و در قطع زنجیره کرونا کادر درمان را یاری رسان باشند.

او از کمبود امکانات برای بخش کرونا گفت و به اینکه دستگاه اکسیژن ساز اگر کافی نباشد فاجعه بار می آورد اشاره کرد و از تمامی خیرین درخواست همیاری داشت.

شناسایی صد نفر مبتلای روزانه در قروه

وضعیت بحرانی بیمارستان در حالی است که بعد از تعیطلات نوروز روزانه حدود 100 نفر بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی می شوند. رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه ضمن بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار کردپرس مجموع مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون را 3 هزار و 845 نفر دانست و از فوت 149 نفر مثبت قطعی براثر کرونا خبر داد.

به گفته «مسعود معتمدی» از این تعداد مبتلایان هزار و 100 نفر مربوط به بعد از تعطیلات عید نوروز هستند و همچنین از 149 نفر فوتی هم 12 نفر فقط مربوط به بعد از تعطیلات نوروز بودند.

او از بستری شدن 55 نفر در بیمارستان و اینکه به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان تعدادی از بیمارانی که حال عمومی بحرانی نداشته اما نیاز به مراقبت دارند و به ناچار در خانه های خود بستری شده اند، گفت.

«معتمدی» از وضعیت پیش رو ابراز نگرانی کرد و از اینکه احتمال دارد تعداد فوتی ها افزایش یابد گفت./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 8014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha