تأکید کاظمی بر بازگشت آوارگان ایزدی به زادگاههایشان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست وزیر عراق بر تلاش و جدیت دولتش برای بازگرداندن آوارگان از جمله آوارگان ایزدی به زادگاههایشان تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المورد نیوز، مصطفی کاظمی با صدور بیانیه ای به مناسبت چهارشنبه سوری (آخرین چهارشنبه فروردین ماه) و آغاز سال نوی ایزدی ها، این مناسبت را به همه شهروندان ایزدی عراق تبریک گفت و برای آنها و همه شهروندان عراق آرزوی امنیت، آرامش، صلح و محبت در سایه عراق به عنوان چتری دربرگیرنده همه شهروندان با تنوع گرایش ها و مذاهبشان شد.

نخست وزیر عراق افزود: به این مناسبت، بر تلاش و جدیت دولت در زمینه بازگرداندن همه آوارگان، از جمله آوارگان ایزدی به مناطق و زادگاههایشان پس از پاکسازی آن از لوث تروریست های داعش و بازگشت ثباب و آرامش به آن، و همچنین حمایت از زنان و مردان ایزدی نجات یافته از چنگال داعش و تأمین خواسته هایشان تأکید داریم.

مصطفی کاظمی خاطرنشان کرد: دولت به تلاش هایش برای بازگرداندن زنان و کودکان ربوده شده تأکید دارد و هیچ تلاشی برای تحقق این امر، دریغ نخواهد کرد. زیرا بدون بازگشت شهروندان ایزدی به میان خانواده هایشان، شادی ها کامل نخواهند بود و ما در زمینه احقاق حقوق و بازسازی مناطق آنها مسئولیت داریم تا آینده بهتری را برای آنها و فرزندانشان در عراق یکپارچه و شکوفا رقم بزنیم.

کد خبر 7974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha