ارومیه، تکاب و بوکان پیشتاز نام نویسی انتخابات شوراهای روستایی

سرویس آذربايجان غربي- رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تا پایان روز سوم به ۲ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

به گزارش کردپرس، علی مصطفوی در این خصوص افزود: از این تعداد ۹۸ درصد معادل ۲ هزار و ۷۹۷ را آقایان و ۲ درصد معادل ۵۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

او اظهار کرد: ۶۴ درصد این ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰ درصد دیپلم، ۲ درصد فوق دیپلم، ۶ درصد لیسانس، یک درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۲ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۱۱ درصد در دفاتر پیشخوان، چهار درصد از طریق نرم افزار و سه درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: ۷۵ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

او گفت: از کل ثبت نام شدگان، ۶۸۵ نفر مربوط به ارومیه، ۲۲۴ نفر در تکاب و ۲۱۲ نفر نیز در بوکان نام نویسی کرده اند و این سه شهرستان، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: همچنین شهرستان های شوط، شاهین دژ و نقده با ۴۶، ۷۵ و ۷۹ نفر کمترین میزان ثبت نامی ها را دارند.

کد خبر 7530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha