لزوم راه‌اندازی بازارچه های مرزی ایلام برای توسعه تجارت با عراق

ایلام-استاندار ایلام عصر امروز سه شنبه در نشست ستاد ملی تنظیم بازار که به بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، بر لزوم راه‌اندازی بازارچه های مرزی ایلام برای توسعه تجارت با عراق تاکید کرد و گفت: مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله در استان اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی برای تنظیم بازار در استان و کشور شد و گفت: در صورت راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله، استان ایلام دارای ظرفیت مناسبی برای تعدیل فشارهای اقتصادی بر کشور در مراودات تجاری با کشور عراق است.

وی افزود: تاکنون موفق شده‌ایم که مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله را از دولت بگیریم و کار ایجاد بازارچه هلاله شمالی نیز در شورای مبادلات مرزی به تصویب رسیده که منتظر تصویب نهایی آن در دولت هستیم و از طرفی با تصویب مرز شهابی در عراق که مجاور با بازارچه چنگوله است امیدواریم به زودی شاهد پای کار آمدن طرف عراقی و فعال سازی این بازارچه‌های سه گانه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است، تاکید کرد: در این شرایط دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات، مدیریت اوضاع و کاهش فشار بر اقتصاد خانوارها، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی آنان بکار بسته است.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که امروز به مسائل و مشکلات مردم واقف هستیم، گفت: در این زمینه تلاش داریم با نظارت مستمر و مستقیم بر بازار و با برگزاری نشست‌های تنظیم بازار ضمن تهیه مایحتاج مردم تورم و گرانی بازار را نیز مهار کنیم.

نوذری ضمن تشکر از دست اندرکاران امر بازار خواستار برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از تشکیل صف در تهیه مایحتاج مردم با توجه به شرایط کرونایی شد و گفت: نباید اجازه داد در این شرایط کرونایی به بهانه خرید یک کالا صف تشکیل شود بلکه باید با برنامه ریزی و مدیریت درست کالاهای مورد نیاز به وفور و در مکان‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 7086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha