شبکه نامنسجم توزیع و قیمت غیر منطقی پاشنه آشیل معضل مرغ در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی در ستاد تنظیم بازار کشور، به صرفه نبودن قیمت تمام شده برای تولید کننده و شبکه نامنسجم توزیع را پاشنه آشیل توزیع مرغ دانست و گفت: برای انسجام بخشی به روند تامین کالاهایی چون مرغ نیاز است تا روند توزیع تغییر یابد.

به گزارش کردپرس؛ محمدمهدی شهریاری امروز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که بصورت ویدئو کنفرانسی و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به ظرفیت استان های مرزی در کمک به تامین کالاهای اساسی کشور از طریق دورزدن تحریم ها، اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت سهمیه ۲۰۰ میلیون دلاری از طریق کارت های پیله وری این امکان را دارد تا صورت احیای اختیارات مرزی نسبت به تامین بخشی از کالاهای اساسی کشور اقدام نماید.

او همچنین با اشاره به اینکه ٦ زنجیره تامین مرغ با تولید سالانه ۹۲ هزار تن در استان فعالیت دارند گفت: میزان مصرف استان در مرغ سالانه ۷۵ تا ۸۰ هزار تن است.

شهریاری افزود: تولید استان در مرغ بیش از نیاز است اما به دلایل مختلف از جمله نبود شبکه جامع توزیع، سودجویی برخی افراد و به صرفه نبودن قیمت تمام شده، مشکلاتی در بحث تامین مرغ برای مصرف کننده واقعی ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل اینکه استان های همجوار در رعایت قیمت مصوب مرغ طبق سیاست واحد ستاد تنظیم بازار عمل نمی کنند لذا مرغ استان به جهت قیمت پایین از معابر مختلف به استان های همجوار قاچاق و به قیمت بالا بفروش می رسد.

او به صرفه نبودن قیمت تمام شده برای تولید کننده و شبکه نامنسجم توزیع را پاشنه آشیل توزیع مرغ دانست و گفت: برای انسجام بخشی به روند تامین کالاهایی چون مرغ نیاز است تا روند توزیع تغییر یابد.

استاندار در خصوص روغن نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مصرف استان از روغن جامد است اما متاسفانه بعضا واحدهای معین در تامین سهمیه استان سلیقه ای عمل می کنند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به مسائل مطرح در حوزه آرد و نان نیز پرداخت.

کد خبر 7083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha