موافقت مشروط یک فراکسیون کرد مجلس عراق با تصویب بودجه براساس رأی اکثریت

سرویس عراق  و اقلیم کردستان – فراکسیون آینده در مجلس عراق از موافقت خود با تصویب بودجه با رأی اکثریت مشروط به تضمین حقوق همه شهروندان خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "سرکوت شمس الدین" رئیس فراکسیون آینده در مجلس عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از تصویب لایحه بودجه در اسرع وقت و با رأی اکثریت – که عده ای برای آن تبلیغ می کنند – حمایت می کند؛ مشروط بر آنکه گنجانده شدن سهم اقلیم کردستان در آن تضمین شود.

در بیانیه فراکسیون آینده آمده است: هیچ مانعی بر سر تصویب بودجه با رأی اکثریت وجود ندارد، مشروط بر آنکه این نوع رأی گیری حقوق همه شهروندان از جمله شهروندان و کارمندان اقلیم کردستان را تضمین نماید و میان استان ها تبعیض قائل نشود.

رئیس فراکسیون آینده در این بیانیه همچنین خاطرنشان کرد: آنچه بیش از تصویب یا عدم تصویب برای اثبات حسن نیت نمایندگان مردم اهمیت دارد بهره مندی مردم سراسر عراق از شمال تا جنوب از مزایای این بودجه است.

سرکوت شمس الدین در پایان تأکید کرد: اظهارات پشت پرده درباره کنار گذاشتن کردها و عدم تصویب سهم اقلیم کردستان از بودجه و اعمال فشار بیشتر بر کارمندان و شهروندان اقلیم کردستان را به طور کامل مردود می دانیم.

کد خبر 6311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha