تحریک تقاضا عامل بی ثباتی بازار مرغ/ توپ کمبودها به میدان مردم افتاد!

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از دلایل بی ثباتی در بازار مرغ، تحریک تقاضا به دلایل مختلف است این امر با وجود تولید مرغ بیش از نیاز مصرف باید با نظارت و بازرسی ویژه کنترل شود.

به گزارش کردپرس، محمدمهدی شهریاری شامگاه گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در استان بیش از نیاز است، بر ضرورت مدیریت زنجیره تولید و عرضه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای مدیریت بازار مرغ علاوه بر ممنوعیت های خروجی، بازرسی و نظارت ها نیز باید موثر و کاربردی باشد

او با اشاره به اینکه یکی از دلایل بی ثباتی در بازار، تحریک تقاضا به دلایل مختلف است افزود: تحریک تقاضا با وجود تولید مرغ بیش از نیاز مصرف باید با نظارت و بازرسی ویژه کنترل شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: هر جا کم کاری در بازرسی و نظارت رخ داده شاهد بی ثباتی بازار و ایجاد مشکل برای مردم بودیم.

شهریاری با اشاره به اینکه روند صادرات سیب در استان نیز روند معمولی خود را طی می کند افزود: برای رفع تعلیق کارت های بازرگانی نیز از طریق مراجع مربوطه پیگیر هستیم.

او در ادامه به خسارتهای کرونا بر صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های جدی استان عدم توانایی صنوف خُرد در پرداخت مالیات است که این امر برای تغییر شرایط به نفع کسبه از طریق مجلس در دست اقدام است.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش رتبه برتر استان در بهبود فضای کسب و کار پاییز، مسائلی از جمله روند تشخیص مالیات عملکرد ۹۸ و ضرایب تعیین شده، مشکلات اتاق اصناف بویژه در بحث مالیات و تعیین قیمت کارشناسی مرغ و روند صادرات سیب درختی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 5915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha