محکومیت شهروند آمریکایی به دلیل قاچاق سلاح برای نیروهای کرد عراق

سرویس جهان- رندی ویلیامز به اتهام قاچاق سلاح برای نیروهای کرد عراقی به 40 ماه زندان محکوم و روانه زندان شد.

به گزارش کردپرس، رسانه های ایالت اوکلاهمای آمریکا از به زندان رفتن مردی خبر داده اند که به اتهام ارسال سلاح برای نیروهای کرد عراقی به 40 ماه زندان محکوم شده است.

رندی ویلیامز 57 ساله متهم است سلاح کمری و مسلسل به اقلیم کردستان عراق ارسال کرده است.

او در تحقیقات اولیه اعتراف کرده است تحت تاثیر هجوم بی رحمانه داعش قرار گرفته و تلاش کرده است برای کمک به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق، برای آنها سلاح کمری و مسلسل تهیه کند. آخرین محموله او که شامل قطعات سلاح کمری بود قبل از رسیدن به مقصد در فرودگاه ابوظبی توقیف شد.

این شهروند آمریکایی در سال 2015 به عراق رفت و در کنار چند شهروند خارجی دیگر که سابقه نظامی و حضور در ارتش را داشتند به نیروهای کرد آموزش نظامی دادند. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، رندی ویلیامز در نبرد رودروی نیروهای کرد عراقی با داعش مشارکت داشته است. او در دادگاه اعتراف کرد بر خلاف قوانین آمریکا مبنی بر عدم مشارکت در منازعات دیگر کشورها، برای کمک به کردها به عراق رفته و در کنار آنها در جنگ با داعش مشارکت کرده و همچنین اقدام به خرید سلاح در داخل آمریکا و قاچاق آن به اقلیم کردستان عراق کرده است.

قبل از توقف محموله متعلق به ندی ویلیامز در فرودگاه ابوظبی، او توانسته بود محموله های دیگری شامل قطعات کلت و نیز مسلسل به اقلیم کردستان ارسال کند.

کد خبر 5752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha