اگر حضور کردها در روند سیاسی سوریه تامین نشود نتیجه ای حاصل نخواهد شد

سرویس ترکیه – ولادمیر پوتین، در نشست خبری مشترک با اردوغان با طفره رفتن از جواب واضح به سوال خبرنگاری که در خصوص آینده YPG و عملیات احتمالی ارتش ترکیه در منبج سوال کرده بود گفت: اگر حضور کردها در روند سیاسی سوریه تامین نشود نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که به آنکارا آمده است شب گذشته در نشست خبری مشترک خود با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود در جواب به سوال خبرنگار روزنامه هابر ترک که در خصوص آینده PYD و YPG و همچنین رویکرد روسیه در قبال عملیات احتمالی ترکیه در منبج سوال کرده بود، جواب صریحی نداد. تحلیلگران این موضوع را نشانه ای می دانند مبنی بر اینکه اختلاف نظرها در خصوص منبج و مسئله YPG میان ترکیه و روسیه همچنان پاپرجا است.

پوتین در جواب به این سوال حساس با طفره رفتن از جواب صریح به سوال عنوان کرد: با کشورهایی که به حل بحران سوریه علاقه دارند همکاری می کنیم. اولویت ما تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه و نابودی لانه های تروریست ها در آنجا است. در این رابطه همکاری با ترکیه را نیز ادامه خواهیم داد. مردم کرد صاحب این حق هستند که در آینده سوریه جا داشته باشند. تصمیم نهایی در این خصوص متعلق به ملت سوریه است. تفکر ما این است که مردم کرد سوریه یک بخش از سوریه چندملیتی است. جای گرفتن کردها در تمام روند سیاسی سوریه و جای داشتن در آینده سوریه حق مسلم آنان است. در این خصوص با تمام طرف های حاضر در هماهنگی کامل هستیم. اگر این مسئله تامین نشود نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. در این خصوص که در روند سیاسی سوریه چه کسانی جا خواهند گرفت و هر قومی در آینده سوریه چه جایگاهی خواهد داشت، مستقیما ملت سوریه تصمیم خواهد گرفت.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha