هشدار فرانسه به ترکیه درباره نزدیک شدن به کُردها در منبج

سرویس جهان- یک منبع در کاخ الیزه گفته است نزدیک شدن ترکیه به منطقه تحت کنترل کردها در سوریه به نام منبج غیرقابل پذیرش خواهد بود.

به گزارش کردپرس، موضع انفعالی فرانسه نسبت به کردهای سوریه در جریان تهاجم آنکارا به عفرین با انتقاد فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه از امانوئل ماکرون رییس جمهور کنونی فرانسه و متهم کردن وی به رها کردن کردهای سوریه تغییر یافته است. اکنون پاریس ضمن پیشنهاد میانجیگری به ترکیه در ارتباط با اختلافات این کشور با کردهای سوریه، نقش نیروهای کرد را در جنگ با داعش ستوده و از افزایش نقش نظامی پاریس در جنگ سوریه خبر داده است.

اما مقامات ترکیه ضمن رد پیشنهاد فرانسه هشدار داده اند در صوت استقرار نیروهای فرانسه در شهر تحت کنترل کردها به نام منبج که مقامات کرد سوریه آن را دستاوردی در دیدار روز گذشته با ماکرون عنوان کرده اند، ممکن است نظامیان فرانسه هدف حملات ترکیه قرار گیرند.

یک مقام در ریاست جمهوری فرانسه در اکنش به تهدید ترکیه به رویترز گفته است نقش نظامی فرانسه در سوریه افزایش یافته و نزدیک شدن نیروهای ترکیه به منطقه تحت کنترل کردها در منبج غیرقابل پذیرش خواهد بود.

نماینده کردهای سوریه در فرانسه پس از دیدار یک هیئت از نظامیان ypg با رییس جمهور فرانسه گفت ماکرون قول داده است برای حمایت از کردها نیروهایی را به منبج اعزام کند.

مقام وابسته به ریاست جمهوری فرانسه گفته است اگر رییس جمهور لازم بداند عملیات نظامی این کشور در سوریه گسترش خواهد یافت. وی هشدار داد هر گونه تحرک نیروهای ترکیه به سمت منبج قابل قبول نخواهد بود.

موضع جدید فرانسه در ارتباط با کردهای سوریه، با اظهارات جدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که از خروج سریع آمریکا از سوریه خبر داده همزمان شده است اما یک منبع در کاخ الیزه گفته است فرانسه هنوز درخواستی رسمی برای افزایش نیرو در سوریه دریافت نکرده است.

دونالد ترامپ روز گذشته گفته بود رسیدگی به امور سوریه را به دیگران واگذار می کند. فرانسه که یکی از اعضای ائتلاف ضدداعش در عراق و سوریه است نیروهایی را برای آموزش نیروهای کرد سوریه در این کشور مستقر کرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 56360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha