در خصوص منبج قولهایی به ما داده شده است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: در خصوص منبج قولهایی به ما داده شده است که منتظر براورده شدن آنان هستیم.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد: در خصوص منبج قول هایی به ما داده شده است. بر مبنای این قول های داده شده مذاکرات را ادامه می دهیم. جناب اوباما، رئیس جمهور سابق ترکیه مستقیماً به بنده قول داده بود که عناصر YPG/PYD را از منبج عقب خواهیم راند. و مردمان واقعی منطقه را اسکان خواهیم داد. یعنی عرب ها. بافت جمعیتی منبج 90 درصد عرب است. این اظهارات را به تیلرسون نیز خاطرنشان کرده بودیم. پیشنهاد تیلرسون اینگونه بود "شمال برای شما؛ جنوب برای ما باشد" ما نیز گفتیم "چرا مال شما یا ما باشد، صاحبان حقیقی آنجا مشخص هستند".

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در عراق نیز ما مجبور هستیم گروه های تروریستی را از آنجا خارج کرده و به فعالیت هایشان پایان دهیم. در خصوص شنگال اظهارات ضد و نقیضی ایراد می شود. شنگال آلترناتیو قندیل است. با ارائه تاریخ این کارها پیش نمی رود. به حکومت عراق می گوییم: این کار را اگر می خواهید انجام دهید. ما آماده اقدام مشترک با حکومت عراق در این خصوص هستیم. ما به جای تلاش برای گذاشتن اسامی بر روی گروه های تروریستی در تلاش برای نابودی آنان هستیم.

اردوغان به اظهارات شب گذشته رئیس جمهور فرانسه مبنی بر میانجیگیری میان ترکیه و ارتش دموکراتیک سوریه نیز اشاره کرده و افزود: در این اواخر به خاطر رفتارهای ناگهانی فرانسه که ما آنان را اشتباه می دانیم بسیار ناراحت هستیم. هفته گذشته شخصا با ماکرون دیدار کردم. اظهارات عجیبی ایراد می کرد. اظهارات دیشب رئیس جمهور فرانسه، کشوری که از گذشته گروه های تروریستی آزادانه در آن فعالیت کرده اند چیزی به غیر از خصومت با ترکیه نیست. ما به غرب می گوییم ارتش دموکراتیک سوریه که از آن سخن می گویید همین گروه تروریستی است. این ها در تلاش برای فریب ما و شما هستند. در 24 ساعت اسم تغییر می دهند ما آنها را می شناسیم. سخن گفتن از میانجی گری میان ترکیه و ارتش دموکراتیک سوریه از سوی ماکرون، تجاوز از حد و حدود خودشان است. ترکیه نیازی به میانجیگری ندارد. ترکیه از کی مسئله ای برای نشستن دور میز مذاکره با گروه های تروریستی دارد؟ ترکیه مبارزه با گروه های تروریستی را مانند عفرین انجام می دهد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha