عفرین حوزه عملیاتی نیروهای آمریکایی نیست و قصد نداریم در آنجا دست به اقدامی بزنیم

سرویس ترکیه - ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، درباره جنگ عفرین و نقش احتمالی آمریکا در این جنگ گفت عفرین حوزه عملیاتی نیروهای آمریکایی نیست و ارتش آمریکا در این مرحله قصد انجام فعالیتی خاص در آنجا را ندارد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، در اظهاراتی با اشاره به مسئله شمال سوریه با محوریت عفرین عنوان کرد: در دیدارهایی که با ارتش دموکراتیک سوریه داشتیم تاکید کرده ایم که عفرین حوزه عملیاتی نیروهای آمریکایی نیست و در این مرحله قصد انجام فعالیتی خاص در آنجا را نداریم.

وی در ادامه با تاکید بر تاثیر عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه بر مبارزه با داعش افزود: این عملیات ها روند مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را تحت تاثیر قرار داده است و توجه ها را به سوی خود جلب کرده است. برخی نیروهای YPG به خاطر این عملیات از مبارزه با گروه تروریستی داعش خارج شده اند.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه متفق ما در ناتو به حساب می آید و در مبارزه با داعش یک بازیگر بسیار مهم است. ترکیه در خصوص مرزهای جنوبی خود نگرانی های مشروع امنیتی دارد و ایالات متحده آمریکا نیز این مسئله را درک می کند. ما از نقش روسیه در شمال سوریه و تاثیر روسیه در روابط ما با متفق هایمان به خصوص در رابطه با ترکیه نگران هستیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 55538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha