قیمت مرغ همان ٢٠ هزار و 400 تومان/ عامل کمبود، خروج غیر قانونی!

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: یکی از دلایل کمبود گوشت مرغ در سطح عرضه خروج غیر قانونی مرغ زنده و گشتار شده به مقصد استان های دیگر با قیمت بالاتر است که با هماهنگی نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل و نقل بدونه مجوز بهداشتی و غیر قانونی با عاملان برخورد خواهد شد.

به گزارش کردپرس، غلامرضا بابایی در بیست و ششمین جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین 205 الی 230 تن می باشد که میانگین تولید استان نیز 218 تن است.

او با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده همان 20 هزار و 400 تومان است، تاکید کرد: فروش با قیمت بالا تخلف محسوب و با متخلفین مطابق قانون نظام صنفی به جد بر خورد خواهد شد.

بابایی گفت: از 15 بهمن تا کنون در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش گوشت مرغ 870 مورد بازرسی انجام و 83 پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 17 میلیارد و 572 میلیون ریال تشکیل شده است که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

رییس سازمان صمت استان ضمن اشاره به نظارت کامل عملکرد مرغداری ها و گشتارگاه های استان تصریح کرد: در راستای نظارت و بازرسی بر عملکرد مرغداری ها و گشتارگاه های استان 5 فقره پرونده تخلف صنفی با ارزش بیش از 15 میلیارد و 463 میلیون ریال و 2 فقره پرونده تخلف صنفی برای گشتارگاه های مرغ به ارزش بیش از 12 میلیارد و 210 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

بابایی اظهار داشت: یکی از دلایل کمبود گوشت مرغ در سطح عرضه خروج غیر قانونی مرغ زنده و گشتار شده به مقصد استان های دیگر با قیمت بالاتر است که با هماهنگی نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل و نقل بدونه مجوز بهداشتی و غیر قانونی با عاملان برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: روزانه 70 الی 80 تن تخم مرغ نیاز استان است که در حال حاضر با تلاش همکاران و فعالان صنف تخم مرغ فروشان به تعادل و ثبات نسبی رسیده ایم.

بابایی اضافه کرد: در خصوص تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هیچ مشکلی وجود ندارد و این اقلام به حد کافی و نیاز ذخیره سازی شده است و درحال حاضر بیش از 5 هزار و 862 تن برنج سفید و 25 هزار و 57 تن شکر سفید و غیره ذخیره سازی شده است

کد خبر 5508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha