مسعود بارزانی: انتخابات راه حل مشکلات اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پیشین اقلیم کردستان تاکید کرد که بهترین را ه حل برای مشکلات کنونی اقلیم برگزاری انتخابات است.

به گزارش کردپرس به نقل از KDP.info-، مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان و رهبر حزب دمکرات در دیدار با نمایندگان و مسئولین این حزب در منطقه بادینان اقلیم کردستان تاکید کرد که بهترین راه حل برای وضعیت فعلی اقلیم کردستان و بحران سیاسی آن، برگزاری انتخابات است.

وی در ادامه با تقدیر از مقاومت مردم اقلیم در مقابل مشکلات گفت که برگزاری رفراندوم استقلال دستاوردی مهم برای مردم بوده و طی آن خواست و اراده خود را به صورت مسالمت آمیز به جهان اعلام کردند.

همچنین تاکید کرد که عامل و سرمنشا مشکلات کنونی اقلیم کردستان رفراندوم نیست بلکه سرمنشا این مشکلات همان عواملی است که مردم اقلیم را به سوی گزینە رفراندوم سوق داد و عامل وضعیت نابسامان عراق نیز همان کسانی هستند که در گذشتە و حال اصل شراکت و توافق را در کشور زیرپا گذاشتە و با نقض قانون اساسی عراق آن را مطابق با منافع خود تفسیر می کنند.

بارزانی گفت که باید فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز طیف ها و اقوام و آیین های مختلف در اقلیم کردستان و حقوق همه گروه ها و اقوام حفظ شود.

بارزانی اعلام کرد کە اقلیم خواهان گفتگو و حل مشکلات است، اما در عین حال زورگویی و تحمیل ارادە طرف مقابیل را نمی پذیرد.

کد خبر 50216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha