فرماندار بوکان: یک ریال از تسهیلات اشتغال فراگیر نباید برگشت بخورد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار شهرستان بوکان تاکید کرد: تمامی اعتبارات اشتغال فراگیر باید جذب شوند و حتی یک ریال نیابد برگشت بخورد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سخنانی اظهار داشت: دولت برنامه های بسیار خوبی برای اشتغال در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر در حوزه روستایی و شهری اعلام کرده است که بزدوی مقدمات اجرایی شدن این برنامه ها فراهم می شود.

وی افزود: میزان تسهیلات کل کشور در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر را 20 هزار میلیارد تومان و تسهیلات حوزه روستایی را 12 هزار میلیارد تومان است.

فرماندار بوکان تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت عظیمی در داخل شهرستان در حوزه اشتغالزایی وجود دارد که قطعا میتوان این پتانسیل خوب را بالفعل و عملیاتی کرد.

خسروی گفت :سهم استان و شهرستان براساس سرانه جمعیت و فاکتورهای لازم اعلام خواهد شد و تاکنون 150 میلیارد تومان در سطح استان اعلام وصول شده است .

وی تاکید کرد: تمامی اعتبارات اشتغال فراگیر در شهرستان بوکان باید جذب شوند و حتی یک ریال نیابد برگشت بخورد و در این راستا می توان از ظرفیتهای فعالان حوزه اجتماعی و نخبگان نیز استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود به ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : تعهدات انجام این کار فراهم شده و کمیته ای برای این امر در حال پیگیری امورات است .

فرماندار بوکان در ادامه به بحث اشتغال روستایی، پرداخت و گفت: در قالب طرح یک روستا، یک محصول دو روستا در بخش مرکزی و سیمینه به عنوان هدف در حوزه روستایی تعیین کردیم و در حال انجام مقدمات کار هستیم تا بدین طریق به عنوان روستاهای بدون بیکار اعلام شوند .

دکتر خسروی در ادامه جلسه ضرورت ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه های محلی د رشهر بوکان و سیمینه را یادآوری و دستور داد ادارات ذیربط طبق تفاهم انجام شده با صندوق کارآفرینی امید مقدمات این کار را فراهم سازند.

وی ادامه داد : کارگروه اشتغال هم یک جلسه آموزشی توجیهی را با حضور دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها ، اصناف و کارآفرین های صنعتی خدماتی کشاورزی تشکیل دهند تا شیوه ارائه طرح را در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی کنند.

خسروی مراحل کاری را به این شیوه تشریح کرد : در این دو حوزه جهت تسریع در امور متقاضیان یک کارگروه فنی در فرمانداری تشکیل داده ایم که بعد از بررسی طرحها در این کارگروه و موافقت اداره زیربط به دبیرخانه کارگروه اشتغال ارسال و بعد از تأیید کارگروه اشتغال به ادارات متولی و بانک ها ابلاغ خواهد شد .

در پایان این جلسه فرماندار بوکان بر موارد آسان کاری در پرداخت تسهیلات، نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد مبالغ پرداختی، اولویت با بیکاران و تحصیل کردگان، حمایت جدی از گردشگری و طرح های نو و خلاقانه تاکید کرد.

کد خبر 49833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha