فرهاد چلیک روزنامه نگار کُرد احضار و پس از بازجویی آزاد شد

سرویس ترکیه - فرهاد چلیک صاحب امتیاز خبرگزاری مزوپوتامیا، پس از بازجویی درباره اخبار این رسانه، آزاد شد.

به گزارش کردپرس، فرهاد چلیک صاحب امتیاز خبرگزاری مزوپوتامیا که برای ارائه توضیحات به اداره پلیس رفته بود، پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

چلیک که به دلیل شکایت شرکت برق منطقه ای دجله به اتهام نشر اخبار کذب برای ارائه توضیحات به اداره پلیس رفته بود، پس از ارائه توضیحات با بهانه این که پرونده دیگری علیه او به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی تشکیل شده است، بازداشت و به دادسرای چاغلایان منتقل شد. او پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

چلیک در گفتگو با بیانت گفت که به دلیل انتشار اخبار در حساب توئیتر خبرگزاری مزوپوتامیا، متهم به اقدام علیه کسانی شده است که با تروریسم مبارزه می کنند. او گفت در بازجویی به پرسش ها در زمینه این اخبار پاسخ داده است.

لازم به ذکر است که خبرگزاری مزوپوتامیا (بین النهرین) که با نام اختصاری MA شناخته می شود، خبرگزاری با تمرکز بر اخبار کردستان و کردها است که اغلب مطالب آن را اخبار انتقادی و افشاگری علیه دولت ترکیه تشکیل می دهند. در ماه های اخیر بسیاری از روزنامه نگاران و کارمندان این رسانه که اغلب آنها نیز از روزنامه نگاران کُرد و علوی هستند، به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده اند. در حال حاضر از 100 روزنامه نگار فعال در این رسانه دست کم 40 تن در زندان به سر می برند و سایر فعالان خبری این رسانه نیز با اتهامات و پرونده های قضائی سنگین مواجه هستند. پس از زلزله و انتشار اخبار افشاگرانه از مناطق زلزله زده از سوی این رسانه، همچنین با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در ترکیه، فشارها بر روی روزنامه نگاران این رسانه این افزایش دو چندان یافته است.

کد خبر 43965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha