حجم آب سد چراغ ویس به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان از افزایش حجم آب سد چراغ ویس به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب بعد از بارش های چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد با اشاره به بارش های اخیر در استان کردستان و افزایش حجم روان آب ها در سراسر این استان، گفت: خوشبختانه به دلیل بارش های خوب در سراسر استان، حجم آب سدهای کردستان نیز با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

وی اظهار کرد: بارش های اخیر در حوضه سد چراغ ویس باعث شده است که حجم ورودی آب به این سد با افزایش مواجه شده و به همین دلیل برای کنترل سیلاب های احتمالی دریچه این سد به صورت کامل بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: هم اکنون حجم آب سد چراغ ویس بالغ بر ۴۴ میلیون متر مکعب است و از دو روز قبل نیز دریچه های سد به صورت کامل بازگشایی شده است.

آریانژاد هدف از بازگشایی دریچه های سد را کنترل سیلاب های احتمالی عنوان کرد و ادامه داد: بازگشایی دریچه های سد باعث افزایش دبی رودخانه چم خان شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت سد چراغ ویس سقز خالی شده است و به همین دلیل ما آمادگی داریم که سیلاب های احتمالی را کنترل نموده و با این کار از بروز خسارت جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی به ویژه برای ساکنین پایین دست سد چراغ ویس، بیان کرد: تردد و اتراق برای ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه ممکن است احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند و به همین دلیل انتظار می رود که مسائل ایمنی در این خصوص رعایت شود.

کد خبر 43807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha