تداوم رنج مردم سوریه در صورت عدم دستیابی به راه‌حل سیاسی

سرویس سوریه - «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در یک نشست رسانه‌ای به مناسبت سالگرد آغاز بحران سوریه اعلام کرد که در صورت عدم ارائه راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه، رنج مردم سوریه ادامه خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه در یک نشست رسانه‌ای به مناسبت «۱۵ مارس» سالگرد آغاز بحران سوریه اظهار داشت که اگر راه‌حلی سیاسی وجود نداشته باشد، رنج مردم سوریه ادامه خواهد داشت.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، »گیر پدرسن» در این نشست رسانه‌ای توضیح داد که سوریه به یک پروسه سیاسی واقعی به رهبری سوری‌ها با مشارکت سازمان ملل متحد و یک تلاش هماهنگ بین‌المللی برای حمایت از این پروسه نیاز دارد تا همه طرفها بتوانند با هم همکاری کنند.

پدرسن با تاکید بر اینکه حل بحران سوریه برای همه طرف‌ها و گروه‌ها به تنهایی غیرممکن است، افزود: «مشکلات موجود در درگیری سوریه بسیار بحرانی هستند، زیرا اختلافات در داخل سوریه در حال افزایش است و اختلافات بین‌المللی نیز برای همگان آشکار شده است.»

پدرسن در ادامه گفت: «دولت سوریه و مخالفان آن نمی‌توانند بحران سوریه را حل کنند و نشست آستانه یا کشورهای عربی به تنهایی یا طرف‌های غربی به تنهایی نمی‌توانند این بحران را حل کنند».

وی ابراز امیدواری کرد که «مسائل فوری» سوریه همانند سیستم حکومتی، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، آتش‌بس و اقدامات گروه‌های تروریستی و همچنین پرونده‌های زندانیان و افراد گم‌شده در سوریه، حل شود.

پدرسن بر این باور است که بازگشت امن و آبرومندانه آوارگان و بازسازی مناطق، علاوه بر ضرورت از سرگیری کار هیئت قانون اساسی، مسائلی هستند که برای حل بحران سوریه باید به آنها توجه شود.

پدرسن در پایان این نشست از دولت سوریه، مخالفان آن، همه سوری‌ها و بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی خواست در این برهه حساس با سازمان ملل در خصوص حل بحران سوریه تعامل مثبت داشته باشند.

کد خبر 43736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha