سردشت رکورددار بارندگی شبانه روز گذشته/ ادامه کاهش دما تا فردا

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهر سردشت با بیش از ۶۵ میلی‌متر بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته، رکورددار بارندگی‌ در این استان شد.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری با بیان اینکه یک میلی‌متر بارندگی در ارومیه مرکز استان به ثبت رسیده است، افزود: سامانه بارشی که از دیروز وارد منطقه شد، همچنان فعال است و در شبانه روز گذشته سردشت پربارش ترین شهر استان بود و بارش ها در شاهین‌دژ ۶۱.۴ میلی‌متر، تکاب ۵۶ میلی‌متر، بوکان ۵۱.۳ میلی‌متر، مهاباد ۴۱.۱ میلی‌متر، پیرانشهر ۳۸ میلی‌متر، میاندوآب ۳۲ میلی‌متر، نقده ۲۵ میلی‌متر و اشنویه ۱۸ میلی‌متر ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه وزش باد هم در نقاط مختلف استان گزارش شده است، ادامه داد: در سرعت وزش باد هم نیمه جنوبی استان بیشتر تحت تاثیر بوده ولی وزش تندباد قطع شده است.

صابری اضافه کرد: این سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه در منطقه به فعالیت خود به صورت بارش رگبار باران، افزایش ابر و وزش باد ادامه می‌دهد و سپس از منطقه خارج می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش دما در استان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: کاهش سه تا چهار درجه‌ای دما بعد از بارش باران در استان رخ داده است و این روند تا روز جمعه ادامه دارد.

به گفته صابری، شهرستان پلدشت گرم‌ترین شهر استان با دمای مثبت ۱۸درجه و شهرستان چالدران سردترین شهرستان با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد بوده است.

هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: احتمال کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های استان وجود دارد

به گزارش کردپرس از ایرنا، آذربایجان غربی از روز چهارشنبه شاهد بارش‌های متناوب باران و وزش باد بود که در برخی مناطق موجب آلودگی هوا بر اثر وزش تندبادهای لحظه‌ای شد.

کد خبر 43720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha