غرس ۷۴۰ هزار اصله نهال در کردستان آغاز شد

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: غرس ۷۴۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، پیمان فتاحی گفت: طرح مردمی نهضت کاشت درخت از هفته منابع طبیعی آغاز شد و تا چهار سال ادامه دارد که در این مدت ۱۲ میلیون درخت در استان غرس می شود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۹ طرح همزمان با هفته منابع طبیعی در کردستان، افزود: از این تعداد هشت طرح در حوزه آبخیزداری و یک طرح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و یک حلقه چاه در ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی روستای دوسر قروه به مساحت ۲۰ هکتار است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: اعتبار اجرایی این طرح ها ۲۱ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات تملک داریی های سرمایه ای، محرومیت زدایی و پیمانکاری مجری تامین شد.

فتاحی با بیان اینکه سنت حسنه درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ملی مردم کشورمان دارد، ادامه داد: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال مانند سال های گذشته، گسترش فرهنگ حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی و پایدار از منابع طبیعی تجدید شونده کشور و معرفی اقدامات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را مورد توجه قرار خواهد داد.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های مهم هفته منابع طبیعی امسال، تداوم پویش مردمی «ایران سرسبز، ایران قوی» و آغاز «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» است که از حداکثر توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری، در فاصله زمانی چهار ساله (۱۴۰۵-۱۴۰۲) اجرایی خواهد شد.

کد خبر 43658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha