نمایندگان HDP خواستار تشکیل جلسه مجلس درباره زمین لرزه شدند

سرویس ترکیه - نمایندگان HDP خواستار تشکیل جلسه از سوی مجلس برای شناسایی و افشای عاملان دولتی بالا رفتن خسارت های زمین لرزه اخیر شدند.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با ارائه طرحی پارلمانی به مجلس ترکیه خواستار تشکیل نشستی برای بررسی و افشای مسئولین سیاسی و اداری در پیامدهای مرگبار زمین لرزه های اخیر شد.

بنا بر اعلام پایگاه رسمی HDP، در طرحی که از سوی مرال دانیش بشتاش و ساروخان اولوچ رؤسای مشترک فراکسیون HDP به ریاست مجلس ترکیه ارائه شده با اشاره به آمار جانباختگان و ساختمان های تخریب شده در اثر زمین لرزه آمده است با توجه به این که ترکیه کشوری است که 92 درصد از اراضی آن در مناطق پرخطر هستند، مسئولان نمی توانند بگویند که برای زمین لرزه آماده نبوده اند. بنابراین باید افرادی که مسئولیتی در این زمینه دارند شناسایی و افشا شوند.

در طرح ارائه شده به مجلس آمده است: «حتی اگر نتوان از وقوع زلزله جلوگیری کرد، می توان با انجام مطالعات اولیه، تحقیقات و بازرسی های منظم، خسارات احتمالی را کاهش داد. با وجود این، اگر وقوع زمین لرزه همچنان در ترکیه که تجربه زلزله های بسیاری را از سر گذرانده است، ویرانی های بزرگی را به همراه بیاورد، معلوم است که سیستم مدیریت دولتی و قدرت سیاسی در سطح بالایی دچار نقص است.»

نمایندگان HDP در ادامه با برشمردن موارد نقض قانون از سوی نهادهای دولتی مانند شهرداری ها، آفاد و هلال احمر، که باعث بالا رفتن خسارت های مالی و جانی زمین لرزه شده اند، خواستار تشکیل نشست در صحن مجلس شدند.

کد خبر 43371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha